نخست‌وزیر هند دستور داد تا به منظور تقویت همکاری‌های تجاری تهران و دهلی‌نو، روند اعطای ویزا به تجار و هیئت‌های تجاری ایرانی بیش از یک هفته زمان نبرد.
کد خبر: ۸۳۳۲۵۸
اعطای یک هفته‌ای ویزا به تجار ایرانی برای سفر به هند

به گزارش فارس، نخست‌وزیر هند در راستای تقویت همکاری‌های اقتصادی با کشورهایی نظیر ایران و چین، تصمیم گرفته است تا قبول یا رد درخواست ویزا برای تجار خارجی و هیئت‌های تجاری طی یک هفته انجام شود.

به نوشته این گزارش، وزارت تجارت هند از تاخیر‌های وزارت کشور در مشخص کردن وضعیت درخواست‌ های ویزا که گاهی بسیار طولانی می‌شود و مانعی در راستای تلاش‌ها برای بهبود روابط با شرکای تجاری مهم دهلی‌نو به شمار می‌رود، شکایت کرده است.

به دنبال توافق هسته‌ای، وزارت کشور هند قبلا ایران را از فهرست کشورهایی که از سوی آژانس‌های امنیتی برای تایید ویزا به بررسی خاص نیاز داشتند، خارج کرده بود.

یک مقام ارشد دولتی در این‌باره گفت: «هم وزارت کشور و هم دفتر نخست‌وزیر هند در مورد عدم تاخیر مشخص شدن وضعیت درخواست ویزا به مدت بیش از یک هفته برای هیئت‌های تجاری ایرانی و چینی که به هند می‌آیند، هم نظر هستند... به محض اینکه درخواستی به وزارت کشور برای بررسی امنیتی ارائه شود، مراحل در یک هفته انجام خواهد شد.»

نخست‌وزیر هند در سفرهای دوره‌ای خود به کشورهای مختلف، تلاش کرده است تا تجار را برای سرمایه‌گذاری در هند به عنوان بخشی از برنامه این کشور برای تبدیل به یک پایگاه تولیدی، متقاعد کند.

یک مقام وزارت تجارت هند در این‌باره گفت: قوانین سخت برای ارائه ویزا یکی از بزرگ‌ترین موانع افزایش صادرات ماست. تصمیم وزارت کشور یک اقدام بزرگ در تسهیل مبادلات تجاری با هند است.این اقدام همچنین به تقویت صادرات به ایران که زمانی دومین تامین‌کننده نفت دهلی نو بود، کمک خواهد کرد. در ایران فرصت‌های بسیاری برای تجار هندی وجود خواهد داشت. تجار ایرانی اغلب در مورد تاخیرها در تایید صلاحیت دریافت ویزا برای سفر به هند شکایت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: هند همچنین در حال بررسی احتمال ورود به یک توافق تجارت ترجیحی با ایران است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها