ششمین نشست کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس با حضور سید عباس عراقچی، عضو ارشد تیم هسته‌ای کشورمان برگزار شد. وی در این جلسه بار دیگر تاکید کرد نقض قطعنامه موجب بازگشت تحریم‌ها نخواهد شد. او همچنین این موضع را که تصویب برجام در مجلس صلاح نیست، مورد تاکید دوباره قرار داد.
کد خبر: ۸۳۳۱۷۳
برجام زیر ذره‌بین حقوقی کمیسیون ویژه

حسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون برجام در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا وسیما در توضیح جلسه دیروز این کمیسیون تاکید کرد که عباس عراقچی اعلام کرد چون قطعنامه 2231 ذیل فصل هفتم تعریف نشده، بنابراین همه مواد آن برای ما الزام‌آور نیست؛ لذا ما مباحث موشکی و نظامی آن را اجرا نخواهیم کرد و برنامه موشکی کشورمان با سرعت پیش می‌رود.

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام، موضوع دیگر را رابطه قطعنامه و برجام برشمرد و گفت: آقای عراقچی در این خصوص اظهار کرد برجام ضمیمه قطعنامه 2231 محسوب می‌شود؛ اما قطعنامه ضمیمه برجام محسوب نمی‌شود.

احمدی : هنوز برای قضاوت زود است

درباره جزئیات بیشتر جلسه دیروز کمیسیون برجام، وحید احمدی نایب‌رئیس دوم کمیسیون ویژه بررسی برجام در گفت‌وگو با جام‌جم، با اشاره به این که در حال حاضر نمی‌توان قضاوتی در مورد روند بررسی برجام در مجلس داشت، گفت: بسیاری از کارشناسانی که باید در این مورد نظر دهند هنوز نتوانسته‌اند در جلسات حضور داشته باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی افزود: در ادامه بررسی‌ها مقرر شده تیم دکتر سعید جلیلی روز دوشنبه و روز سه‌شنبه دکتر علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و سپس دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در کمیسیون حاضر شوند تا پس از شنیدن نظرات کارشناسی، آنچه ارائه می‌شود با نگاه به منافع ملی باشد.

نماینده کنگاور گفت: نظر اعضای کمیسیون کنار گذاشتن نگاه سیاسی به مساله و شنیدن سخنان کارشناسان مختلف حتی کسانی است که بیرون گود هستند تا بعد از آن بتوان به جمع‌بندی رسید و آن را به صحن علنی گزارش داد.

وی در خصوص روند و کیفیت گزارش تهیه شده، عنوان کرد: کیفیت هنوز مشخص نیست و ما حتی نمی‌توانیم بگوییم آیا برجام رد یا تائید و حتی مشروط گذاشته خواهد شد؛ لذا این گزارش قطعا متاثر از مجموعه مباحث آینده خواهد بود. احمدی خاطرنشان کرد: قرار است اعضای کمیسیون نظرات خود را در قالب کمیسیون مطرح نکنند تا بهتر بتوانیم به دور از فضاسازی‌ها تصمیماتی بگیریم که به نفع کشور باشد.

فاطمه امیری - سیاسی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها