364 سال پیش در روز اول سپتامبر سال 1651 میلادی رابینسون کروزوئه برای 28 سال ماجراجویی سوار کشتی می شود و روانه دریاهای ناشناخته می گردد. دستکم این همان چیزی است که دانیل دوفوئه خالق شخصیت رابینسون کروزوئه در رمانش که در سال 1719 میلادی منتشر کرد ، روایت کرده است.
کد خبر: ۸۳۱۵۸۸
ماجراهای رابینسون کروزوئه  آغاز شد + عکس

به گزارش جام جم آنلاین، رابینسون کروزوئه پس از غرق کشتی اش مدت 25 سال به تنهایی در یک جزیره دور افتاده سپری کرد. تنها همراهانش 2 گربه ، یک سگ و یک طوطی و چند بز بودند.

او برای خود خانه ای راحت و در عین حال امن ساخت. روزی رابینسون فردی به نام جمعه را نجات می دهد که همسایگان آدم خوارش قصد داشتند با خوردن او سورچرانی کنند.

کتاب رابینسون کروزوئه در دوره ای منتشر شد که راهزنی دریایی ، رها کردن ملوانان نافرمان توسط ناخدایان کشتی ها در یک جزیره غیرمسکونی رواج داشت.

رمان رابینسون کروزوئه در جامعه انگلستان و قاره اروپا به یک پدیده مبدل شد و به تخیل خوانندگان قرن هجدهمی که در جستجوی یک زندگی ساده در طبیعت بکر و دور از جنجال های جامعه بودند ، دامن زد.

داستان رابینسون کروزوئه برای سال ها و قرن ها الهام بخش نویسندگان و سینماگران می شود که روایات مختلفی از ماجراهای او را در قالب کتاب نقل کرده یا در پرده سینما به تصویر می کشند.

بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها