در جریان سفر به جمهوری آذربایجان؛

آیت الله نوری همدانی برای آزادی قره باغ دعا کرد

حضرت آیت‌الله‌ العظمی حاج شیخ حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید بامداد دوشنبه وارد باکو شد و مورد استقبال شیخ الاسلام الله شکور پاشازاده بالاترین مقام دینی جمهوری آذربایجان قرار گرفت.
کد خبر: ۸۳۱۰۴۱
آیت‌الله‌ حاج شیخ حسین نوری همدانی وارد باکو شد

به گزارش جام جم آنلاین، محسن پاک آیین سفیر ایران، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر اجاق نژاد نماینده ولی فقیه و ابراهیم ابراهیمی رایزن فرهنگی و جمعی از ایرانیان مقیم در جمهوری آذربایجان نیز در مراسم استقبال حضور داشتند.

الله شکور پاشازاده رئیس اداره مسلمانان قفقاز میزبان این مرجع تقلید در سفر شش روزه خود به جمهوری آذربایجان، خواهد بود.

آیت الله نوری همدانی در یک گفتگوی خبری در فرودگاه باکو با ابراز خرسندی از دیدار با روحانیون و مردم مسلمان جمهوری آذربایجان،بر ضرورت اتحاد جهان اسلام تاکید کرد.ایشان وحدت اسلامی را ضرورت تاریخی عصر حاضر خواند و گفت علمای اسلام باید دولت ها و مسلمانان جهان را به وحدت و یکپارچگی دعوت نمایند.الله شکور پاشازاده نیز به نمایندگی از مسلمانان جمهوری آذربایجان به آیت الله نوری همدانی خوش آمد گفت و ابراز امیدواری نمود که اساتید و روحانیون شیعه بتوانند از حضور ایشان در باکو بهره مند شوند.

دیدار با علمای جمهوری آذربایجان و شرکت در نشست اداره مسلمانان قفقاز در مسجد تازه پیر با حضور شیعیان این کشور، از برنامه های این مرجع بزرگ تقلید می باشد.

آیت‌الله‌ نوری همدانی همچنین در سفر خود به جمهوری آذربایجان از شهرهای تاریخی شاماخی و گنجه نیز دیدن خواهد کرد.

زیارت مرقد مطهر حضرت حکیمه بنت موسی بن جعفر(س) در باکو، بارگاه نورانی امامزاده سید ابراهیم ابن محمد ابن باقر (ع) در گنجه، بازدید از مسجد جمعه شاماخی، مسجد بزرگ حیدر، مرقد نظامی گنجوی و سخنرانی در جمع روحانیون آذربایجان و ایرانیان مقیم باکو از دیگر برنامه های این مرجع تقلید اعلام شده است.

آیت الله نوری همدانی تاکنون برای دیدار با مسلمانان و شیعیان کشورهای مسلمان، به کشورهای روسیه، کنیا و تانزانیا نیز سفر کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها