آیت‌الله نوری همدانی: روح جهاد در دانشجویان تقویت شود

آیت الله نوری همدانی با تاکید بر این‌که باید روح جهاد در دانشجویان تقویت شود، اظهار کرد: دشمنان می‌خواهند جوانان ما سرسپرده و خودفروخته باشند.
کد خبر: ۶۶۶۸۹۹

به گزارش مهر، این مرجع تقلید شامگاه پنجشنبه در دیدار رئیس دانشگاه پیام نور و تعدادی از مدیران این دانشگاه اظهار کرد: تغییر رسالت‌ها براساس تغییر زمان خواهد بود و این به معنای آن است که در شرایطی خاص، رسالتی جدید به‌عهده ما قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به پیشینه جهان اسلام در علوم مختلف گفت: زمانی بود که علم و دانش در کشورهای اسلامی پدیدار بود و این در حالی بود که غربی‌ها در جهالت به سر می‌بردند که در این راستا لازم است ما با پیشینه علوم و علمای بزرگ آشنایی داشته باشیم. آیت‌الله نوری همدانی افزود: برای مسلمانان انحطاط به وجود آوردند و آنها را دچار استبداد و استکبار کردند و به حاشیه راندند و علما را منزوی کردند تا این‌که بعد از سال‌ها لطف خداوند نصیب ما شد تا به واسطه نهضت امام خمینی(ره) خودباوری جای خود را به خودباختگی دهد.

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی معادلات سیاسی دنیا را برهم زد، ابراز کرد: دشمنان می‌خواهند جوانان ما سرسپرده و خودفروخته باشند، از این رو جا دارد دانشگاهیان به تمامی ابعاد اسلام آشنا و برای مقابله با تهاجمات، معارف الهی را بیاموزند. این مرجع تقلید شیعیان تاکید کرد: باید روح جهاد در دانشجویان تقویت شود تا دانشجویان در برابر تهدیدات غربی‌ها روحیه جهادی خود را از دست ندهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها