جام جم ورزشی: لیگ برتر فوتبال بانوان ایران از 13 شهریور با 4 بازی آغاز می‌شود.
کد خبر: ۸۳۰۶۹۶
یک دنیا اشکال و حاشیه در لیگ برتر فوتبال بانوان ایران

به گزارش جام جم ورزشی ،پیش از این قرار بود مسابقات لیگ برتر از 6 شهریور آغاز شود، اما با توجه به درخواست تیم‌ها برای به تعویق افتادن مسابقات تنها یک دیدار در این تاریخ برگزار شد.

با توجه به اینکه قرار بود ناظران AFC برای نظارت بر کار داوران کشورمان به ایران بیایند در تنها دیدار هفته اول همیاری آذربایجان غربی و شهرداری سنندج به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری 4 بر 2 همیاری به پایان رسید.

با توجه به فراهم شدن شرایط تیم‌ها قرار است مسابقات از 13 شهریور با برگزاری 4 دیدار برگزار شود. در این دوره از مسابقات 11 تیم حضور دارند.

لیگ فوتبال بانوان در چند سال اخیر اتفاق مهم و نوینی در ورزش بانوان کشور بوده است، اما ضعف های فراوانی در این لیگ را می توان یافت. در واقع اشکالات لیگ برتر فوتبال بانوان را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

زمین های بی کیفیت

دختران و بانوان فوتبالیست شاغل در لیگ برتر فوتبال بانوان در بدترین زمین ها به میدان می روند. بازیکنان زیادی در گفت و گوهای خود اظهار داشتند که این زمین دلیل اول مصدومیت بازیکنان است. برخی از زمین هایی که دیدارهای لیگ برتری در آن برگزار می شود کمتر شباهتی به زمین فوتبال دارد و بیشتر به زمینی می ماند که تازه شخم خورده است.

داوران بی تجربه

مشکل ضعف داوری در لیگ برتر فوتبال بانوان هم دیده نمی شود. برخی از داوران شاغل در لیگ برتر فوتبال بانوان تجربه لازم را ندارند و گاه با قضاوت های نادرست خود باعث تغییر روند بازی می شوند. البته این مشکل را باید به فدراسیون فوتبال نسبت داد که تا امروز در آموزش به داوران زن کشور چندان موفق نبوده است.

کمبود بازیکن خوب

این مشکل از چند سال پیش هم وجود داشت. فاصله برخی از بازیکنان شاغل در لیگ برتر آنچنان زیاد است که نتایج برخی از دیدارها با اختلاف بیش از 10 گل رقم می خورد. در واقع برخی از تیم ها آنچنان از کمبود بازیکن خوب و درجه یک و در حد لیگ برتر فوتبال بانوان رنج می برند که در بسیاری از دیدارهای لیگ برتری خود با نتایج سنگینی شکست می خورند. فوتبال بانوان در زمینه پرورش بازیکن درجه یک خیلی عقب است، این را می توان از شکست های سنگین تیم ملی فوتبال جوانان در رقابت های قهرمانی آسیا هم متوجه شد.

بی پولی

اصلا همه چیز را باید در بی پولی خلاصه کرد. بی پولی حرف اول و آخر فوتبال بانوان ایران است. این مشکل آنچنان در ورزش بانوان کشور بغرنج است که برخی از تیم ها به دلیل نداشتن هزینه ایاب و ذهاب در برخی از دیدارهای خود شرکت نمی کنند تا نتیجه سه بر صفر به سود حریفشان اعلام شود. در سال های گذشته به دفعات شاهد این مشکل بوده ایم.

رفتار بد مدیرعاملان باشگاه

یک اصل مهم در باشگاه داری ایران وجود دارد. اگر باشگاه با مشکل مالی مواجه شد انحلال تیم زنان نخستین راه حال برای صرفه جویی در هزینه هاست! این موضوع را که کنار بگذاریم به رفتار نه چندان محترمانه برخی از مدیرعاملان باشگاه ها می رسیم، مدیرعاملانی که هرگز یاد نمی گیرند چگونه با سرمربی تیم بانوان رفتار کنند و یا حداقل روی قول های خود در رابطه با پرداخت معوقه ها بایستند. هنوز کتک خوردن یک بازیکن جوان از مدیرعامل باشگاهش یادمان نرفته است. فوتبال بانوان حاشیه های بسیار زیادی دارد که بسیاری از آنها در این مطلب ذکر نشد.

این لیگ نیاز به یک بازنگری اساسی دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها