تاریخ و مسائل مربوط به آن همیشه برای مخاطبان رسانه جذاب بوده است و یکی از کسانی که سال‌ها او را در برنامه‌های مختلف تاریخی دیده‌ایم خسرو معتضد است که درباره وجوه مختلف مسائل تاریخی برایمان حرف می‌زد.
کد خبر: ۸۳۰۶۱۱
خسرو معتضد: صدا و سیما خانه من است

پس از مدت‌ها دوری او دوباره به رسانه ملی برگشته است خود او درباره این بازگشت به مهر گفته است: رادیو و تلویزیون خانه من است، من از سال 57 وارد تلویزیون شدم و این رسانه خانه من است.

حالا با یک برنامه تاریخی در رادیو حضور پیدا کرده‌ام و مشکلم بیشتر با تلویزیون بود که آن هم حل خواهد شد. وقتی دیدم خبرگزاری‌های خارجی و شبکه‌های ماهواره‌ای به سخنانم آب و تاب زیادی دادند،به من برخورد و احساس کردم سربازی هستم که سنگر را ترک کرده‌ام.

در حالی که رادیو و تلویزیون سنگر ماست و ما نباید صحنه را خالی کنیم. ملاقاتی بین من و خانم آبروانی صورت گرفت و او به من بیان کرد که به صداوسیما تعلق دارم و نباید این خانه را ترک کنم.

خانم آبروانی بیان کرد که جوانان ایرانی کمتر تاریخ خود را می‌دانند و از من خواست که در رادیو جوان از تاریخ کشور بگویم.

من یک روزنامه‌نگار حرفه‌ای هستم و هیچ‌گاه وارد مسائل جناحی نمی‌شوم، در حوزه بیان مسائل تاریخی هم هیچ‌گاه سیاه و سفید عمل نکرده‌ام و به تاریخ وفادارم. در عین حال خود من خط قرمزها را می‌دانم و اطلاع دارم که چه چیزهایی را باید بگویم، اما دیدم تغییراتی در برنامه تاریخی من و بخصوص عکس‌هایی که به نمایش می‌گذارم، وجود دارد.

این استاد تاریخ در ادامه گفته: گاهی به من گفته شده است که تاریخ را تحریف می‌کنم و من همان جا از طرف مقابل خود خواسته‌ام که موضوع مورد نظرش را بیان کند و از او در این باره پرسیده‌ام.

مساله اصلی در بیان این حرف این است که اطلاعات عمومی در کشور ما ضعیف است. به‌طور مثال، جمله‌ای درباره موضوعی تاریخی در شبکه‌های اجتماعی متداول می‌شود و مردم هم همان را بدون این‌که بدانند اصل ماجرا چیست تکرار می‌کنند.

من در محضر استادان بزرگ ایران آموزش دیده‌ام و استادان فوق‌العاده‌ای داشتم که بعضی از آنها از دنیا رفته‌اند.

قاب کوچک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
آتوسا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
۰
۰
ایشون واقعیتها رو وارونه جلوه می دن . من اولا برنامشو نگاه می كردم بعد كه دیدم واقعیت ها رو تحریف میكن تا می بینم كانالو عوض می كنم . صحبت كه شد دیدم خیلیها مثل من عمل می كنن . این فرد ب.... یادش رفته مردم برای پی بردن به تاریخ كتاب می خونن ، تو اینترنت سرچ می كنن و...
بی نام تو
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
۰
۰
تاریخ اساس و پایه فرهنگ و موجودیت هر ملتی است و تحریف در ان بالا ترین خیانت .... است ....از همه مهمتر انكه به هیچ وجه نمیتوان ان را پاك كرد و به نفع خودمان گزیده كرد..
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها