رئیس مرکز تجاری ایران در اتحادیه اروپا خبر داد:

حضور سرمایه‌گذاران ۱۰ کشور اروپایی تا پایان سال در ایران

رئیس مرکز تجاری ایران در اتحادیه اروپا گفت: طبق هماهنگی‌ به عمل آمده با بخش خصوصی کشورهای اروپایی هیأت‌های تجاری ۱۰ کشور از جمله مجارستان، آلمان، ایتالیا، فرانسه و کشورهای اسکاندیناوی به تدریج تا اسفندماه برای رایزنی و سرمایه‌گذاری مشترک با ایرانیان وارد کشور می‌شوند.
کد خبر: ۸۳۰۳۴۶
حضور سرمایه‌گذاران ۱۰ کشور اروپایی تا پایان سال در ایران

شاهرخ میرزا حسینی در جمع خبرنگاران به فعالیت‌های مرکز تجاری ایران در اتحادیه اروپا در یک سال و نیم اخیر پرداخت و گفت: یکی از مشکلات ما بر سر راه تجارت با دنیا و صادرات آشنایی نداشتن با ادبیات و سبک و روش تجارت اروپا است و در همین راستا سعی کردیم با استفاده از تجربیات تجاری که داریم، این مرکز را تأسیس کرده تا حداقل بتوانیم اطلاعات لازم دو طرف را در حوزه تجارت ارائه کنیم.

به گزارش فارس، وی با اشاره به اینکه بسیاری از شرکت‌های اروپایی از ظرفیت های موجود در استان‌ها و شرکت‌ها اطلاعات جامعی ندارند، افزود: وب سایت www.TCOI.EU را طراحی کرده‌ایم که تمام پروژه‌های آماده برای سرمایه‌گذاری خارجی به‌صورت فهرست وار که جزئیات کامل در آن درج شده و طرف خارجی به راحتی قبل از ورود به ایران می‌تواند توانمندی‌های خود را برای ورود به این پروژه‌ها بسنجد.

میرزا حسینی با تأکید بر اینکه نباید به فکر واردات کالای ساخته شده باشیم، بلکه راه را در راستای ورود ماشین‌آلات و دانش در راستای تولید صادرات محور متمرکز کنیم، افزود: تمام کشورهای اروپایی در 10 بخش مهم و کلیدی کشاورزی، نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی، انرژی‌های تجدیدپذیر، بانک و بیمه، معدن، گردشگری، دارو و مواد غذایی، فنی مهندسی و مصالح ساختمانی می‌تواند برای سرمایه‌گذاری در ایران وارد شوند مضاف بر آنکه با توجه به قوانین پیشرفته‌ای که در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی داریم، امکان سرمایه‌گذاری صد درصدی در ایران وجود دارد.

وی به نقش مرکز تجاری ایران در اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت: ابزارهای مختلفی را از جمله ارتباط و مکاتبه با اتاق‌های بازرگانی هر کشور در اتحادیه اروپا خواهیم داشت و به‌عنوان بازوی سفارتخانه‌ها عمل خواهیم کرد. مضاف بر آنکه هر هیأت تجاری اروپایی برای ورود به ایران و ارتباط با بخش خصوصی دغدغه این را نخواهد داشت که طرف مقابل در چه حوزه‌هایی و چه زمینه‌ای امکان تجارت دارد.

به گفته رئیس مرکز تجاری ایران در اتحادیه اروپا اکنون با خیلی از کشورهای اروپایی قرارداد تضمین دو طرف در سرمایه‌گذاری داریم و همچنین قرارداد لغو پرداخت مالیات دوگانه با بسیاری از کشورها وجود دارد که به بحث سرمایه‌گذاری کمک دو چندانی می‌کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه تضمینی برای جلوگیری از درگیر شدن سرمایه‌گذار خارجی در بروکراسی‌های پیچیده اداری و موانع وجود دارد، گفت: به دنبال اجرای طرح پنجره واحد برای شرکت‌های اروپایی هستیم که اگر در مراکز دولتی و غیردولتی نقص‌هایی وجود داشته باشد، به‌ عنوان نیروی تکمیلی و اجرایی در کنار طرف خارجی قرار می‌گیریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها