مدیرعامل بیمه ایران درباره صدور مجوز وام ضروری و مسکن بیش از ۵۰۰ میلیون تومانی مدیرعامل و هر یک از اعضای هیات مدیره این بیمه توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر: ۸۲۹۶۲۷
ماجرای وام مسکن ۵۰۰ میلیون تومانی مدیرعامل بیمه ایران

به گزارش مهر، محمود امراللهی امروز در نشستی خبری به مناسبت هفته دولت در وزارت اقتصاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه حدود چندین ماه پیش اعضای هیات مدیره بیمه ایران هر کدام بیش از ۵۰۰ میلیون تومان بابت وام ضروری و مسکن برای خود به تصویب رساندند، این اقدام براساس چه مجوزی صورت گرفته و آیا وزیر اقتصاد از آن باخبر است؟ گفت: کارکنان رسمی بیمه مرکزی، بیمه ایران و در گذشته بیمه دانا، البرز و آسیا دارای یک آئین‌نامه مشترک استخدامی بودند و اگر پرداختی صورت می‌گیرد، براساس این آئین‌نامه استخدامی انجام می‌شود.

مدیرعامل بیمه ایران با تاکید بر اینکه هیچ‌کس اجازه ندارد وامی را برای خود تعیین، تصویب و پرداخت کند، افزود: پرداخت وام ضروری مسکن یا هر وام دیگری با هر عنوان براساس آئین‌نامه مربوطه در سال ۸۱ صورت گرفته است و اقدامی خارج از ضوابط و مقررات نیست.

وی در پاسخ به این سوال که بیمه ایران ساختمانی خریداری کرده که به نظر بلااستفاده مانده، این در حالی است که این شرکت با زیان انباشته مواجه است، این دو موضوع چگونه توجیه پذیر است، گفت: سال ۸۸ بیمه ایران زمینی خریداری کرد که تمام مجوزهای آن دریافت شد. تاکنون ۴۰ متر برای ساخت آن گودبرداری شده و قرار بود دو برج ۳۴ طبقه به مساحت ۱۹۰ هزار متر مربع احداث شود.

مدیرعامل بیمه ایران افزود: اما پس از تحویل، متوجه شدیم که زمین معارض دارد و به دلیل گودبرداری همسایه‌ها شاکی بودند و اقدام حقوقی علیه شرکت انجام دادند و این پروژه حدود ۶-۷ ماه متوقف شد. در ادامه اختلافاتی بین شرکت مالک که نیمی از آن را داشت و بیمه ایران که مالک نصف نیم دیگر بود، ادامه یافت و با توجه به وضعیت بحرانی تصمیم گرفته شد که مدیریتی برطرف شود و اداره آن به شرکتی که مدیریت کلان پروژه را برعهده داشت، سپرده شود.

وی به اینکه ساخت، تکمیل و بهره‌برداری این پروژه چندین سال به طول می‌کشید اشاره کرد و افزود: در عین حال، بیمه ایران دارای ساختمان‌های زیادی است. بسیاری از آنها فرسوده بودند و هزینه‌های زیادی را به ما تحمیل می‌کردند، طی آن براساس کارهای کارشناسی که انجام شد، از محل فروش همان پروژه قبلی (سهم بیمه ایران دریافت شد) و فروش سایر ساختمان‌های قدیمی و متروکه تصمیم گرفته شد که محل جدیدی به صورت آماده به عنوان ستاد مشترک خریداری شود.

امراللهی با اشاره به اینکه شرکت‌های بیمه بزرگ در دنیا دارای ساختمان‌های مجهز و پیشرفته هستند، تصریح کرد: بیمه ایران از این امکان بی‌بهره است بنابراین ساختمانی را در ضلع شمالی اتوبان همت از طریق برگزاری مزایده و با رعایت تمامی ضوابط و مقررات خریداری کرد.

مدیرعامل بیمه ایران در بخش دیگری از سخنان خود از پرداخت ۱۸۰۰ میلیارد تومان خسارت در چهار ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: این شرکت در سال گذشته ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت در رشته های مختلف بیمه ای پرداخت کرده است. همچنین در چهار ماهه نخست سال جاری در بخش اشخاص ۹۰۸ میلیارد تومان، در رشته آتش سوزی ۳۳ میلیارد تومان، در رشته باربری ۱۰ میلیارد تومان، مهندسی ۹ میلیارد تومان، مسئولیت ۶۲ میلیارد تومان و در بخش خودرو ۷۵۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده است.

وی درباره وضعیت پرداخت خسارت در سال گذشته گفت: این شرکت در رشته آتش سوزی ۱۳۰ میلیارد تومان، بدنه خودرو ۳۸۰ میلیارد تومان، شخص ثالث ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان، حوادث ۲۳۵ میلیارد تومان، مهندسی و مسوولیت ۳۶۴ میلیارد تومان، هواپیما ۲۰ میلیارد تومان، زندگی ۲۵۰ میلیارد تومان و درمان ۱۸۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته پرداخت کرده است.

امراللهی با اشاره به پرداخت بزرگترین خسارت تاریخ بیمه به متروی تهران به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان که از سال ۹۱ پرداخت خسارت انجام نشده بود، افزود: همچنین در سال جاری بزرگترین خسارت بیمه ای سال ۹۴ به میزان ۱۱ میلیارد تومان به یکی از انبارهای عمومی پرداخت شد که دارای ۲۲ ذینفع بود.

مدیرعامل بیمه ایران ایجاد شفافیت را یکی از استراتژی های این شرکت ذکر کرد و گفت: در این راستا شفاف سازی حساب های مالی شرکت توسط تیم جدید انجام و زیان ۱۵۰۰ میلیارد تومانی در ابتدای سال ۹۳ به سود ۲۷ میلیارد تومانی در پایان همین سال تبدیل شد. همچنین سیستم جامع بیمه گری در راستای پیاده سازی سیستم های الکترونیکی و مدیریتی شروع به کار کرد که در راستای آن بیمه گذاران می توانند بدون مراجعه حضوری به شرکت بیمه ایران خدمات را دریافت و حق بیمه را از طریق تلفن همراه پرداخت کنند.

وی از پرداخت خسارت به ۱۲ هزار نفر از بیمه گذاران بیمه توسعه توسط بیمه ایران خبر داد و افزود: بیمه مرکزی ۲۰۰ میلیارد تومان بابت این امر در اختیار بیمه ایران قرار داد که علاوه بر پرداخت این میزان خسارت ۱۳۰ نفر از زندانیانی که بیمه نامه توسعه داشتند اما در زندان بودند پرداخت شد و آنها آزاد شدند.

امراللهی از صدور بیمه اتباع خارجی برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: این شرکت پروژه های زیادی را با رویکرد برون سپاری انجام داده و اولین شعبه الکترونیک در بیمه ایران ساماندهی شده است.
وی با اشاره به راه اندازی سیستم جامع بیمه گری در این شرکت، افزود: راه اندازی این سیستم ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان به نفع بیمه ایران خواهد بود.

مدیرعامل بیمه ایران در پاسخ به پرسشی در خصوص اقدامات بیمه ایران در راستای توافقات هسته ای نیز گفت: پس از برجام رفت و آمد شرکت های بیمه خارجی در کشور افزایش یافته و طبیعتا با برداشتن تحریم ها باید تعاملات بیشتر شود که در این راستا علاوه بر ارتقای دانش باید صنعت بیمه کشور مطابق استانداردهای جهانی فعالیت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
زیاندیده
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
۰
۰
برادر محترم قدیمی ها می فرمودند خداوند انسان را آفرید و انسان توجیه را. چرا توجیه فرموده اید هفته دولت تریبون در اختیار جنابعالی قرار گرفته كه گزارش عملرد واقعی و برنامه های و مسائل مربوط به مردم را توضیح دهید به مردم پاسخ بدهید كه چرا برای گرفتن یك مبلغ خسارت ساده با مسئله مواجه ایم خدا وكیلی چند درصد مردم از عملكرد بیمه راضی هستند و ... نه اینكه بگویی من 500 میلون وام ضروری گرفتم مطابق با آیین نامه بوده معلوم آیین نامه را هم خود جنابعالی و هم صنفی هایت تصویب كرده ای . ثانیا اگر مسئول با وجدانی هستی بگذار اول بیمه گذاران كه حق بیمه هایشان هزینه وام جنابعالی را تامین كرده به یك رضایت نسبی برسند بعد جنابعالی به فكر حق و حقوق مازاد و تسهیلات باش.

نیازمندی ها