چرا ترکیب این تیم تغییر نمی کند؟

مورد عجیب تیم ملی فوتسال بانوان ایران!

جام جم ورزشی: تیم ملی فوتسال بانوان خود را برای حضور در نخستین دوره رقابت های قهرمانی آسیا آماده می کند.
کد خبر: ۸۲۹۱۹۳
مورد عجیب تیم ملی فوتسال بانوان ایران!

به گزارش جام جم ورزشی ، فروزان سلیمانی در این دوره از رقابت ها هدایت ملی پوشان فوتسال ایران را بر عهده خواهد داشت. اینکه تیم ملی فوتسال بانوان ایران برای نخستین بار در رقابت های قهرمانی آسیا شرکت می کند اتفاق بسیار خوبی برای ورزش بانوان ایران است، به خصوص اینکه این تیم شانس بالا رفتن از روی سکو را هم دارد.

اما به هر حال تیم ملی فوتسال بانوان را می توان از جهاتی مورد نقد و بررسی قرار داد. اما به تیمی که قرار است در رقابت های قهرمانی آسیا یکی از مدعیان قهرمانی باشد چه انتقادی وارد است؟

یک تیم 15 ساله!

تیم ملی فوتسال بانوان سال ها پیش وقتی می خواست به رقابت های خارج از کشور برود و یا تورنمنت تدارکاتی برگزار کند این بازیکنان پای ثابت تیم ملی فوتسال بودند؛ نیلوفر اردلان، فرشته کریمی، فهیمه زارعی، سهیلا ملمولی و ...

سال ها گذشت و باز هم اسامی دعوت شده به تیم ملی فوتسال بانوان باز هم همین نفرات بودند.

زمان باز هم گذشت و فوتسال بانوان در دنیا آنچنان پیشرفت کرد که جام جهانی کوچک راه اندازی شد و تیم ملی فوتسال بانوان در نخستین دوره آن شرکت کرد اما باز هم نفرات دعوت شده همان ها بودند!

تیم ملی فوتسال بانوان راهی رقابت های داخل سالن آسیا شد و نفرات دعوت شده به تیم ملی فوتسال مجددا همان کسانی بودند که 10 سال پیش هم در این تیم حضور دارند. اینجا علامت سوال های زیادی به وجود آمده است. چرا فقط چند چهره خاص؟ آیا از زمانی که فوتسال بانوان در ایران راه اندازی شد فقط چند چهره خاص حضور داشتند؟ اگر قرار است تیم ملی فوتسال بانوان همیشه با نفراتی ثابت و از پیش تعیین شده به رقابت های برون مرزی برود برگزاری لیگ فوتسال واقعا چه معنایی دارد. البته استفاده از بازیکنانی ثابت در ترکیب تیم ملی فوتسال میراثی بود که شهرزاد مظفر سرمربی اسبق فوتسال بانوان از خود بر جای گذاشت. او همیشه نفراتی ثابت را به تیم ملی فوتسال دعوت می کرد و معمولا خبری از چهره های جدید نبود.

البته در توانایی همین بازیکنان ثابت تیم ملی فوتسال شکی نیست، فرشته کریمی در سال 2013 جز 10 بازیکن برتر فوتسال دنیا قرار گرفت، فاطمه اعتدادی یکی از برترین گلزنان فوتسال بانوان در چند سال اخیر محسوب می شود و یا چهره های شاخص دیگر. اما در مورد بازیکنانی نظیر فرزانه توسلی(دروازه بان تیم) و یا نیلوفر اردلان ماجرا فرق می کند. فوتسال بانوان ایران به غیر از فرزانه توسلی دروازه بان دیگری ندارد. توسلی حتی اگر در جریان لیگ 100 گل هم بخورد به پشتوانه سابقه زیاد باز هم باید به تیم ملی دعوت شود؟ نیلوفر اردلان نیز مدت ها از فوتسال دور بود. چه می شود که در بازگشت بلافاصله به تیم ملی دعوت می شود این در حالی است که در لیگ فوتسال بانوان بازیکنان کم سن و سال تر دیگری بسیار تلاش کردند خودی نشان بدهند.

عدم توجه کافی به ورزش بانوان باعث شده است تا شرایط این چنینی در ورزش بانوان رقم بخورد. تیمی متشکل از نیلوفر اردلان و دوستان قرار است به رقابت های قهرمانی آسیا برود و در بازگشت و مسابقات آتی باز هم همان تیم راهی خواهد شد. این تیم واقعا غیرقابل تغییرترین تیم دنیاست!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها