دختران فوتبالیست در رقابت های قهرمانی آسیا چه کردند؟

همه دشمنان خانم مهناز امیرشقاقی!

جام جم ورزشی: 28 گل خورده در سه مسابقه و تنها یک گل زده! این عملکرد تیم ملی فوتبال دختران زیر 19 سال ایران در رقابت های قهرمانی آسیا بود.
کد خبر: ۸۲۸۸۶۸
همه دشمنان خانم مهناز امیرشقاقی!

به گزارش جام جم ورزشی ، به مدت ها قبل برمی گردیم. وقتی که مهناز امیرشقاقی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال دختران زیر 19 سال ایران منصوب شد. بسیاری از اهالی فوتبال بانوان نسبت به این انتخاب انتقاد داشتند، البته این انتقادها برخاسته از موضوع دیگری بود. حداقل پنج مربی تراز اول فوتبال ایران اعتقاد داشتند خودشان باید به عنوان سرمربی تیم ملی دختران ایران انتخاب می شدند نه یک مربی امتحان پس داده به نام مهناز امیرشقاقی! امیرشقاقی پیش از آن نیز تجربه هدایت رده های ملی را بر عهده داشت و اینک باید تیم را آماده رقابت های قهرمانی آسیا می کرد.

او از همان ابتدا با خوشبینی درباره این تیم صحبت می کرد و ادعا داشت که دختران فوتبالیست ایرانی می توانند در آسیا شگفتی بیافرینند. البته پیش بینی خانم امیرشقاقی کاملا درست بود ، دختران فوتبالیست ایرانی در رقابت قهرمانی آسیا شگفتی آفریدند و در سه مسابقه 28 گل دریافت کردند تا به مقام شامخ آخری رقابت ها برسند!

امیرشقاقی چگونه به نیمکت تیم ملی رسید؟

مهناز امیرشقاقی یکی از مطرح ترین و باتجربه ترین مربیان فوتبال بانوان ایران است. البته زمانی که وی به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان ایران منصوب شد مریم ایراندوست سرمربی تیم بانوان ملوان این انتخاب را به به دلیل داشتن رابطه خوب امیرشقاقی با شهریان معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان نسبت داد. البته ایراندوست خود نیز ادعای نشستن بر روی نیمکت تیم ملی را داشت اما حتی اگر ادعای این مربی درست باشد چرا در این مدت کوچک ترین حمایتی از امیرشقاقی و تیمش نشد؟

اکنون امیرشقاقی و ایراندوست دو قطب مخالف فوتبال بانوان هستند. البته در این میان فعلا ایراندوست حرف های بیشتری برای گفتن دارد این در حالی است که امیرشقاقی جواب اظهارات اخیر ایراندوست در رابطه با اینکه چگونه به تیم ملی رسیده است را نداده.

ایراندوست تنها مخالف سرسخت امیرشقاقی نیست. به این فهرست مخالفت نام هایی همچون مظفر، جعفری، و ... را هم اضافه کنیم. دشمنان امیرشقاقی آماده نقد این مربی و کارنامه بسیار ضعیفش هستند اما کدام یک از آنها برنامه های فدراسیون فوتبال در امور بانوان را نقد خواهد کرد؟

تیم ملی چگونه آماده شد؟

تیم ملی دختران جوان ایران در رقابت های قهرمانی آسیا 28 گل دریافت کرد. 28 گل یعنی بدترین خط دفاع، یعنی بدترین نوع چینش و عملکرد بسیار ضعیف در دروازه بانی. زدن تنها یک گل یعنی بدترین عملکرد در خط حمله. کادر فنی تیم ملی فوتبال بانوان ایران در این مدت واقعا چه می کرده است؟ البته همه تقصیرات را نباید متوجه کادر فنی تیم ملی فوتبال و یا عملکرد ضعیف بازیکنان تیم ملی فوتبال کرد.

تیم ملی فوتبال دختران جوان ایران بدون برگزاری حتی یک بازی تدارکاتی راهی رقابت های قهرمانی آسیا شد تا بدون هیچ تجربه ای در مقابل قدرت های برتر فوتبال زنان آسیا قرار بگیرد. این تیم حتی امکانات و تجهیزات مناسبی نداشت و افزون بر آن باید یک مشکل دیگر را هم بررسی کرد. کمبود بازیکن خوب در ایران.

دیگر به امیرشقاقی کار نداریم. باید از علی کفاشیان سوال کنیم او در سال های حضور خود برای فوتبال بانوان چه کار کرده که اکنون تیم ملی دختران زیر 19 سال ایران در سه مسابقه 28 گل می خورد و تنها یک گل می زند تا آخرین تیم رقابت های قهرمانی آسیا شود؟

فریده شجاعی که دیگر کاری در فوتبال بانوان ندارد چطور؟ او سال ها نایب رییس فدراسیون فوتبال بانوان در امور بانوان بود و ادعا دارد بسیاری از پیشرفت های کنونی فوتبال بانوان حاصل زحمات اوست، آیا باید مقام شامخ آخری در آسیا را هم به پای زحمات او نوشت؟!.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
۰
۱
ببخشید كاش كمی اطلاعاتتون رو قویتر میكردین در این مطلب
به گفته خانم امیر شقاقی ایشون ٣ سال بالآی سر تیّم بودن از اردوی تایلند و مسابقات سوچی چرا مطلبی نوشتین
چرا كمی بخودتون زحمت سرچ تو اینترنت ندادین كه متوجه اردوهای بلند مدت این خانم بشید
با نگاهی به رزومه پر شكست ایشون چه در گذشته و چه در حال متوجه میشید كه این خانم فقط بر حسب رابطه با اینهمه شكست های تاریخی به اینجا رسیدند
همون خانمهایی كه به عنوان دشمنان این خانم اسم میبرید كارنامه پرباری دارند كه نیاز به این دشمنی ندارند!
بعنوان بازیكنی كه طَی سالها در تیّم های مختلف و ملی حضور داشتم خانم امیرشقاقی دشمن همه است! و چشم دیدن مربیان بهتر از خود رو ندارند.
كاش در زدن تیتر دقت میكردین!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها