ظریف در نشست مطبوعاتی مشترک با فیلیپ هاموند:

وارد روابط جدیدی با انگلیس شده ایم

روابط ایران و انگلیس در سطح کاردار باقی می‌ماند

سفارت انگلیس در تهران و سفارت ایران در لندن امروز همزمان بازگشایی می‌شود. گفته می‌شود فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس در مدت حضور دو روزه‌اش در ایران در خصوص مناسبات تهران و لندن با مقامات کشورمان رایزنی خواهد کرد.
کد خبر: ۸۲۸۳۱۴

همزمان معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه توضیح داد: پس از بازگشایی سفارت انگلیس در تهران، روابط دو کشور همچنان در سطح کاردار باقی می‌ماند.

مجید تخت روانچی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: قرار است پس از بازگشایی سفارت دو کشور روابط از سطح کاردار غیرمقیم به کاردار مقیم تغییر یابد، البته بحث تعویض کاردارها را نداریم. روانچی گفت که در انگلیس با توجه به حضور دانش یزدی، معاون اداری و مالی وزارت خارجه در لندن، مراسم بازگشایی سفارت ایران با حضور او برگزارمی‌شود.

معاون وزیر امور خارجه در ادامه به بحث «خسارت و نه غرامت» به سفارت انگلیس اشاره کرد و گفت: بحث خسارت زمانبر است که نیاز به کار کارشناسی دارد. واقعیت این است که خسارتی وارد شده که باید درباره آن صحبت شود اما هنوز به جایی نرسیده‌ایم. وی افزود: زمانی که دو سفارتخانه کار خود را آغاز کردند یکی از موضوعات می‌تواند بحث پرداخت خسارت باشد. البته ما گفته‌ایم برای از سرگیری روابط شرط نمی‌پذیریم. وی تصریح کرد: پس از شروع به کار سفارتخانه‌های دو کشور روادید دیپلماتیک و خدمت در تهران صادر می‌شود و به مرور که کادر کنسولی آنها در تهران قطعی شود که احتمالا چند ماه طول خواهد کشید، صدور روادید عادی و مسافری هم در تهران از سر گرفته می‌شود.

در همین ارتباط ریچارد بیکن، رئیس گروه دوستی پارلمانی انگلیس و ایران نیز در گفت‌وگو با ایرنا، ضمن ابراز خرسندی از بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور، این اقدام را گام مثبتی در گسترش مناسبات و همکاری‌ها توصیف کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها