اصلا نگران نیست. هفته‌ای 80 هزار پوند حقوق می‌گیرد، حالا چه درتمرینات شرکت کند یا خیر. البته برای بسیاری از ستاره‌های فوتبال خیلی سنگین و ناراحت‌کننده است که از حضور در تمرینات تیمشان منع شوند حتی اگر دستمزدی نجومی داشته باشند، اما این موضوع برای ماریو بالوتلی چندان ناراحت‌کننده نیست. بله، بالوتلی همان بازیکنی که به دلیل حاشیه‌های بی‌پایانش در فوتبال به سوپرماریو شهرت یافته است.
کد خبر: ۸۲۸۲۳۶
حاشیه‌ها «سوپرماریو» را سوزاند

سوپرماریو روزهای بدی را سپری می‌کند؟ نه در لیورپول جایی دارد و نه در هیچ تیم مطرح دیگری. او تابستان سال گذشته با قراردادی معادل 16 میلیون پوند از میلان راهی لیورپول شد تا بلکه بتواند جای خالی لوئیس سوارز گلزن بزرگ لیورپولی‌ها را که راهی بارسلونا شده بود پر کند، اما بالوتلی حتی یک بیستم سوارز هم نبود. اصلا بالوتلی سایه‌ای از خودش هم نبود و حتی موفق نشد گوشه‌ای از گذشته درخشان خود باشد. این مهاجم تیم ملی فوتبال ایتالیا در کل فصل تنها یک گل برای لیورپول در لیگ برتر زد. حالا او نه‌تنها یکی از بدترین خریدهای تاریخ باشگاه بندرنشین که یکی از بدترین خریدهای تاریخ لیگ برتر انگلیس به شمار می‌رود. راجرز دیگر نمی‌خواهد او کنار تیم تمرین کند. از سویی هیچ تیمی هم بالوتلی را نمی‌خواهد، آنهایی هم که خواستار او بودند، همانند سامپدوریا یا یک تیم قطری، با رقم بسیار ناچیزی خواهان عقد قرارداد با او بوده‌اند. در چند فصل اخیر فوتبال اروپا هیچ ستاره مطرحی مانند بالوتلی روی دست تیمش باد نکرد! البته اگر بتوان نام او را باز هم ستاره گذاشت.

ماریو، تشنه جلب توجه

بالو تشنه قرار گرفتن در کانون توجهات است؛ بنابراین هر کاری که از دستش برآید می‌کند. تمام زندگی او با حاشیه گره خورده است، چه وقتی که در میدان مسابقه حضور دارد و چه وقتی در خیابان راه می‌رود. راجرز در ابتدای فصل 2015 ـ 2014 زمانی که با این پرسش مواجه شد که چرا یک بازیکن حاشیه‌ساز را جذب تیمش کرده است، گفت ماریو قطعا در لیورپول متحول می‌شود، اما کدام تحول؟ سوپرماریو همان چیزی بود که همیشه همه می‌دیدند؛ پر از حاشیه‌های ریز و درشت.

اشتباه بزرگ بالوتلی این است که فکر می‌کند اگر جنجال‌ساز باشد همیشه می‌تواند در کانون توجه قرار بگیرد، غافل از این که بدون درخشش در فوتبال تا حدی حاشیه‌های او برای همه جذابیت دارد. بالوتلی از نظر یک روان‌شناس یک بیمار معرفی شده که باید تحت درمان قرار بگیرد، اما او کنترلی روی این وضعیت ندارد و در 25 سالگی همچنان همانند یک پسر نوجوان رفتار می‌کند، پسر نوجوانی که می‌خواهد همه چیز را با هم داشته باشد، اما نمی‌تواند. تلاش‌های او باعث دور شدنش از سطح اول فوتبال شد، خیلی دور.

همه حاشیه‌های بالو

در یک سال اخیر بالوتلی چند بار حاشیه‌سازی کرد؟ نمی‌توان شمرد. او هفته‌ای یک بار خبرسازی می‌کند. یک روز با به هم زدن نامزدی‌اش با یک مدل مشهور بلژیکی، یک روز با اصرار بیش از اندازه‌اش مبنی بر این که بچه خوک مورد علاقه‌اش برخلاف قوانین انگلستان باید به هر شکل ممکن وارد خاک بریتانیا شود، یک روز با بیان یک شوخی زننده درباره ملکه انگلستان، یک روز به دلیل توهین به یهودی‌ها و یک روز هم به دلیل رانندگی با سرعت غیرمجاز. او سبک خاصی برای زندگی دارد که چندان مورد توجه نیست. شگفت آن که باشگاه لیورپول در برابر رفتارهای خارج از کنترل بالوتلی موضع خاصی نشان نداد، حتی وقتی این بازیکن چند ساعت پس از شکست لیورپول در یکی از بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا در یک باشگاه بدنام شبانه دیده شد. بالوتلی در حالی که فقط چند ساعت از شکست لیورپول گذشته بود، همراه دوستانش به یک باشگاه شبانه رفت و هنگامی که قصد خروج از این باشگاه شبانه را داشت، صورت خود را با کلاه پوشاند غافل از این که این کار او هیچ فایده‌ای ندارد.

البته سوپرماریو به روش‌های دیگری هم می‌تواند جلب توجه کند، مثلا نحوه لباس پوشیدن. به باور برخی، او به عمد لباس‌هایی مضحک با رنگ‌های تند و زننده می‌پوشد تا بیشتر در چشم رسانه‌های مختلف باشد. بالوتلی دو سال پیاپی است که به عنوان یکی از بدلباس‌ترین ورزشکاران دنیا شناخته می‌شود هر چند در این زمینه ورزشکارانی مثل لوئیس همیلتون (راننده فرمول یک) یا کریم بنزما (ستاره فرانسوی رئال مادرید) با او رقابت دارند! ماریو زندگی خارج از کنترلی دارد.

آینده مبهم سوپرماریو

بالوتلی از این پس به سوی تبدیل شدن به یک بازیکن درجه دو و حتی پایین‌تر گام خواهد گذاشت. دیگر هیچ تیم بزرگی در اروپا او را نمی‌خواهد. لیورپول آخرین باشگاه بزرگ او در اروپا محسوب می‌شود. لیگ ترکیه، لیگ کشورهای عربی یا تیم‌های درجه دو فوتبال اروپا مقاصد بعدی او شمرده می‌شوند. بالوتلی که روزگاری پدیده شماره یک ایتالیایی‌ها محسوب می‌شد و در مسیر مشهور و محبوب شدن قدم گذاشت، اکنون شرایط متفاوتی دارد. او حالا یک مهره سوخته محسوب می‌شود که هیچ کس به اندازه خود او در به وجود آمدن این شرایط مقصر نیست، اما با تمام این اوصاف آیا می‌توان امید داشت سوپرماریو بازگشتی فوق‌العاده به فوتبال داشته باشد؟ اگر حاشیه‌ها نباشند چراکه نه؟ با این حال آینده او مبهم‌تر از حدس و گمان‌ها به نظر می‌رسد.

منبع: اکسپرس‌

هیلدا حسینی‌خواه

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها