رعایت نکردن اصول ایمنی حادثه ساز شد

سقوط کارگر از ساختمان نیمه کاره +عکس

سقوط چهار کارگر از ساختمان نیمه‌کاره در غرب تهران مرگ تلخ سه نفر از آنها را رقم زد. بازپرس جنایی دستور تحقیقات درباره علت حادثه را صادر کرده است.
کد خبر: ۸۲۸۰۲۲
سقوط مرگبار 4 کارگر از ساختمان نیمه کاره در پایتخت

به گزارش جام‌جم، ساعت 8 صبح جمعه، کارگران ساختمان نیمه ساز در شهرک نفت مثل هر روز کار خود را شروع کردند. چهار کارگر جوان برای تکمیل کار، روی داربست‌های طبقه‌های بالایی این ساختمان یازده طبقه رفتند. هنوز یک ساعت از شروع کار نگذشته بود که صدای مهیبی توجه اهالی را به خود جلب کرد. صدا از محل نصب داربست‌های ساختمان بود. کارگران با عجله خود را به طبقه همکف رساندند و صحنه برایشان غیر قابل باور بود. داربست‌های ساختمان ریخته بود و چهار کارگر که روی آن مشغول کار بودند به پایین سقوط کرده بودند. کارگران با مشاهده این صحنه بلافاصله با اورژانس و پلیس تماس گرفتند.

مرگ 3 کارگر

حسن عباسی، مدیر روابط عمومی اورژانس تهران در مورد این حادثه مرگبار به جام‌جم گفت: ساعت 8 و 50 دقیقه امدادگران اورژانس با تماس اهالی ساختمان در جریان حادثه قرار گرفتند. بلافاصله سه دستگاه آمبولانس به محل حادثه در شهرک نفت خیابان سیمون بولیوار اعزام شدند. چهار کارگر ساختمانی به علت سقوط از داربست در طبقه همکف روی زمین افتاده بودند. با معاینه افراد مشخص شد سه کارگر 20 تا 25 ساله به علت شدت جراحت جانشان را از دست داده‌اند و یکی از کارگران بشدت مجروح و حالش وخیم است. وی ادامه داد: کارگر 23 ساله با انجام اقدامات درمانی اولیه به بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) منتقل شد.

به گفته مدیر روابط عمومی اورژانس تهران در ماه‌های گذشته نیز به علت رعایت نکردن مسائل ایمنی چند حادثه سقوط در این ساختمان رخ داده و امدادگران اورژانس چندین عملیات برای نجات کارگران این ساختمان انجام داده‌اند.

حوادث تکراری

این در حالی است که شاهدان نیز گفته‌های مدیر روابط عمومی اورژانس درخصوص حوادث متعدد این ساختمان را تائید کردند. یکی از آنها در گفت‌وگو با جام‌جم گفت: در چند ماه گذشته چندین حادثه برای کارگران این ساختمان اتفاق افتاده است. بارها شاهد حضور آمبولانس‌های اورژانس در محل بودیم و فکر می‌کنم چند کارگر مجروح شده باشند. با وقوع این حادثه و مرگ سه کارگر جوان و اطلاع موضوع به احمد بستان‌زاده، بازپرس ویژه قتل تهران او دستور تحقیق از مالک و پیمانکار را صادر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها