جام جم ورزشی: ملی‌پوشان قایقرانی ایران در کانوی تک نفره و کایاک دو نفره از رسیدن به سهمیه المپیک بازماندند.
کد خبر: ۸۲۷۸۳۸
دست قایقرانها از سهمیه المپیک کوتاه ماند

رقابت‌های قایقرانی قهرمانی جهان و کسب سهمیه المپیک ریو به میزبانی میلان ایتالیا برگزار شد و ملی‌پوشان ایران در شرایطی که زمان‌های خوبی ثبت کردند اما نتوانستند به سهمیه المپیک برسند.

به گزارش ایسنا، در کانوی یک نفره 1000 متر شاهو ناصری با حریفانی از اسپانیا، صربستان، لتونی، فرانسه، مجارستان، آذربایجان، استرالیا و انگلیس رقابت کرد و در نهایت با زمان 3:58.055 دقیقه در رده ششم ایستاد و راهی فینال C شد. در این رقابت قایقرانان مجارستان، فرانسه و لتونی در رده های اول تا سوم قرار گرفتند. شاهو ناصری با این نتیجه از رسیدن به سهمیه المپیک بازماند و باید در رقابت‌های قهرمانی آسیا برای المپیکی شدن تلاش کند.

عادل مجللی که شانس زیادی برای المپیکی شدن داشت در کانوی یک نفره 200 متر با حریفانی از مقدونیه، اندونزی، یونان، آذربایجان، برزیل، فرانسه، شیلی و چک رو به رو شد و با زمان 39.947 ثانیه در جایگاه چهارم ایستاد و به فینال B راه پیدا کرد. در این رقابت قایقرانان برزیل، آذربایجان و فرانسه اول تا سوم شدند. عادل مجللی هم با اینکه بهترین زمانش را ثبت کرد نتوانست به سهمیه المپیک برسد و باید در آسیا سهمیه بگیرد. در این ماده پاروزن چینی بهترین زمان را داشت و پس از او نماینده قزاقستان قرار گرفت.

در کایاک دونفره 1000 متر علی آقامیرزایی و سعید فضل اولی با رقبایی از سنگاپور، کاناداف چک، استرالیا، فرانسه، سوئیس، نیوزلند و شیلی مسابقه دادند و در نهایت با زمان 3:18.214 دقیقه در رده پنجم ایستادند و به فینال C راه یافتند. در این رقابت قایقرانان استرالیا، فرانسه و چک در رده های نخست ایستادند. قایق دو نفره ایران با این نتیجه از رسیدن به سهمیه المپیک بازماند و با توجه به اینکه رقابت‌های آسیایی نیز در این ماده سهمیه ندارد ملی‌پوشان ایران در مسیر ریو ناموفق بودند.

تنها قایقی که ملی‌پوشان ایران برای کسب سهمیه در آن شانس دارند قایق چهار نفره است که ملی‌پوشان ایران با ترکیب احمدرضا طالبیان، امین بوداغی، سعید فضل اولی و علی آقامیرزایی امروز مرحله مقدماتی خود را آغاز کرده و با قرار گرفتن در رده هفتم مرحله مقدماتی راهی مرحله نیمه نهایی شد. این قایق نیز در رقابت‌های قهرمانی آسیا سهمیه ندارد و این مسابقات تنها شانس ملی‌پوشان ایران برای کسب سهمیه است. طبق قانون فدراسیون جهانی، هر قایقی که در رقابت‌های جهانی سهمیه بگیرد قایق‌های ظرفیت پایین تر به صورت خودکار می‌توانند در المپیک حاضر باشند. یعنی در شرایطی که قایق چهار نفره ایران سهمیه بگیرد قایق دو و تک نفره ایران می‌تواند در المپیک حاضر باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها