گسترش همکاری های رسانه ای صدا و سیما با عراق

رئیس هیئت امنای رسانه‌های نوین عراق با قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما در امور فناوری و رسانه‌های نوین دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۸۲۷۴۴۲
گسترش همکاری های رسانه ای صدا و سیما با عراق

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، علی الشلاه در دیدار با دکتر اخوان بهابادی راه‌های گسترش همکاری در زمینه‌های ارتباطات و رسانه را بررسی کردند.

در این دیدار رئیس هیئت امنای رسانه‌های نوین عراق از خریدهای قبلی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ابراز رضایت کرد و افزود: با خرید این تجهیزات فنی، بخشی از نیازهایمان را برای توسعه فنی در رادیو و تلویزیون برطرف خواهیم کرد.

وی که شاعر و نویسنده شناخته شده ای در عراق است گفت: برای ما رابطه میان عراق و ایران مانند رابطه حضرت یوسف(ع) و بنیامین است و همواره احساس دوستی با ایران می کنیم.

دکتر مهدی اخوان بهابادی، قائم مقام رئیس رسانه ملی در امور فناوری و رسانه های نوین، نیز آمادگی رسانه ملی را برای فروش تجهیزات فنی به عراق اعلام کرد و افزود:

علاقه مند به ارتقاء همکاری مشترک در زمینه‌های فنی در حوزه فرستنده های تلویزیونی و رادیویی به منظور پیشبرد همکاری های رسانه ای هستیم .

وی در ادامه با تاکید بر ادامه همکاری در موضوعات تولیدی و محتوایی به پیشرفت های ایران در حوزه فرستنده های دیجیتال اشاره کرد و گفت: به علت همسایه بودن دو کشور نصب و پشتیابی این تجهیزات در عراق برای ما اولویت دارد و ما ضمن تامین بخشی از تجهیزات فنی رادیو تلویزیون عراق، در زمینه ایجاد بستر مناسب برای بهره‌مندی از برنامه‌های پخش شده از آنتن در مناطق مرزی در دو کشور آمادگی لازم را داریم.

قائم مقام رئیس رسانه ملی با اشاره به حضور ایرانیان در مراسم اربعین از تسهیلات بیشتر در آینده سخن گفت و افزود: ما آمادگی نصب تجهیزات در مسیر پیاده روی زائران در مراسم اربعین را داریم و می توانیم با ایجاد یک شبکه کوچک در این مسیر تسهیلات ویژه ای را برای زائران در زمینه دستیابی به فضای مجازی و دریافت برنامه های تلویزیونی فراهم کنیم.

درپایان رئیس هیئت امنای رسانه های نوین عراق ضمن استقبال از این پیشنهاد اظهار امیدواری کرد که ارتباطات رسانه ای دو کشور گسترش پیدا کرده و همکاری های دوجانبه بیشتری در این زمینه انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها