آینده پپ، وضعیت دورتموند و بازگشت بزرگان

3 ابهام مهم فصل جدید بوندسلیگا

پنجاه و سومین فصل رقابت‌های بوندسلیگا آغاز شد. بسیاری معتقدند این فصل هم سلطه باواریایی‌ها بر بوندسلیگا ادامه پیدا خواهد کرد و شاگردان پپ گواردیولا برای چهارمین فصل پیاپی، قهرمان این رقابت‌ها می‌شوند، اما هستند کسانی که اعتقاد دارند، کار بایرن در این فصل برای قهرمانی دشوارتر از سه فصل گذشته است و آنها باید تلاش بیشتری برای پشت سر گذاشتن رقبا بکنند.
کد خبر: ۸۲۶۷۷۴
3 ابهام مهم فصل جدید بوندسلیگا

اما درباره دیگر رتبه‌های جدول، چنین نظر قاطعی وجود ندارد. بوندسلیگا، لیگی است که در آن تیم کوچکی مانند آگسبورگ می‌تواند تنها با 40 میلیون یورو بودجه در رتبه پنجم قرار بگیرد و در مقابل، تیم‌های بزرگ‌تر تنها برای فرار از سقوط بجنگند. در نتیجه، پیش‌بینی رده‌بندی لیگ کاری بسیار دشوار است. در اینجا نگاهی خواهیم داشت به سه پرسشی که باید طی 10 ماه آینده در انتظار یافتن پاسخ آنها باشیم.

آینده گواردیولا

بایرنی‌ها می‌دانند این مربی اسپانیایی، یک مربی معمولی نیست؛ با وجود این، آنها در آغاز سومین فصل حضور گواردیولا در آلیانس آره‌نا، خودشان را در شرایط غیرمعمولی می‌بینند. بایرنی‌ها در دو سال اخیر، فلسفه باشگاهشان را کاملا با سبک مربیگری گواردیولا هماهنگ کردند؛ کاری که شاید هیچ باشگاه بزرگ دیگری تا به حال انجام نداده بود، اما تمایل نداشتن مربی اسپانیایی به تمدید قرارداد، کارل هاینس رومنیگه و دیگر مدیران بایرن را حسابی ناراحت کرد.

فرهنگ غالب باشگاه بایرن، بیان صریح و بی‌پروای نظرات است، نه سکوت رازآلود و بیان اظهارنظرهایی مبهم از طریق واسطه‌ها. بایرنی‌ها به این که تکلیفشان را زود مشخص کنند، عادت دارند، همان‌طور که شش ماه پیش از جدایی هاینکس با گواردیولا قرارداد بستند. آنها ترجیح می‌دهند جواب رد بشنوند تا این که در وضعیت مبهم جای بگیرند. از سوی دیگر، به نظر می‌رسد این فشارها روی خود گواردیولا هم بی‌تاثیر نبوده است. او در هفته‌های اخیر بوضوح عصبی بوده و هر نتیجه نامطلوب یا نمایش ضعیف می‌تواند فشارها را بر او افزایش دهد؛ یک مربی ناراضی هم بسختی می‌تواند تیمش را خوشحال و باانگیزه نگه دارد.

احتمالا گواردیولا تا ژانویه فرصت خواهد داشت تصمیم نهایی‌اش را اعلام کند؛ تصمیمی که حتی اگر جدایی باشد، شاید در کوتاه‌مدت تاثیر منفی روی تیم نداشته باشد. همان‌طور که یوپ هاینکس شش ماه بعد از اعلام جدایی‌اش از بایرن در پایان فصل با این تیم فاتح سه‌گانه شد.

دورتموند با توخل

یک‌سال پیش، بسیاری تیم دورتموند را بهترین تیم چند دهه اخیر این باشگاه می‌دانستند و این اعتقاد وجود داشت که آنها می‌توانند قهرمان بوندسلیگا هم شوند، اما شرایط کاملا متفاوت پیش رفت و دورتموند در تمام نیم‌فصل اول برای فرار از سقوط جنگید و در پایان فصل هم یورگن کلوپ از این باشگاه جدا شد.

اما دومین قدرت بوندسلیگا در یک دهه اخیر، باید در فصل 2016 ـ 2015 بازگشت قدرتمندانه‌ای داشته باشد. توماس توخل ـ سرمربی جدید زردها ـ تا همین جا هم به دلیل توجه به جزئیات و انعطاف‌پذیری تاکتیکی که در تیمش ایجاد کرده، بسیار تحسین شده است. با توجه به این که دورتموند هیچ یک از بازیکنان کلیدی‌اش را در این تابستان از دست نداد، این فرصت در اختیار توخل قرار گرفته تا در هر بازی، گزینه‌های زیادی برای تغییر داشته باشد. به نظر می‌رسد بازیکنانی مانند هنریک میخیتاریان، مارکو رویس و ایلکای گوندوگان زیر نظر مربی جدید، در حال بازگشت به روزهای اوج هستند.

مسیر طولانی زردها برای رسیدن به موفقیت درلیگ اروپا، شاید برای آنها در بوندسلیگا دردسرساز شود، اما دورتموند نشان داده است پتانسیل رسیدن به موفقیت را دارد. شاید برخلاف فصل گذشته، در پایان این فصل، زردها فتح یک جام را جشن بگیرند.

بازگشت باشگاه‌های بزرگ

خوشبینی در باره بازگشت هامبورگ در فصل جدید، با کنار رفتن این تیم از جام حذفی با شکست مقابل تیم دسته چهارمی کارل زایس‌ینا از بین رفت. یک فصل پراسترس دیگر که تنها برای فرار از سقوط خواهد بود، گزینه محتمل‌تری برای شاگردان برونو لابادیا خواهد بود.

دیگر بزرگان سنتی فوتبال آلمان، شرایط بهتری دارند. اشتوتگارت با مربی جدیدش، الکساندر زورنیگر، که از شاگردان رالف رانگنیک است، احتمالا پیشرفت زیادی خواهد داشت. قهرمان سال 2007 بوندسلیگا، حداقل به دنبال سهمیه لیگ اروپا خواهد بود. وردربرمن که تا همین چند فصل قبل، دائما در چمپیونزلیگ حاضر بود، مهاجم کلیدی‌اش، فرانکو دی‌سانتو را به شالکه فروخت، اما اگر ویکتور اسکریپنیک در اولین فصل کامل حضورش در این باشگاه، برمن را به رتبه‌ای بهتر از رتبه دهم فصل قبل برساند، کسی متعجب نخواهد شد. تیم‌های آرمین فه معمولا بیشتر از حد انتظار ظاهر می‌شوند یا کمتر از آن، اما بعید نیست که اینتراخت فرانکفورت در این فصل، روندی بهتر از آنچه تصور می‌شود، پیدا کند.برای بوروسیا مونشن گلادباخ که فصل گذشته در رتبه سوم قرار گرفت، کسب رتبه‌ای بهتر دشوار خواهد بود، اما آنها در دیدار جام حذفی مقابل سن پائولی با کسب پیروزی 4 بر یک انگیزه بالایشان را به رخ حریفان کشیدند.

منبع: ESPN

مترجم: بهنام جعفرزاده

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها