در بسکتبال حرفه‌ای دنیا داشتن ستاره در تیم، تضمینی برای کسب نتیجه نیست و حضور نفرات مکمل در تیم برای بالا بردن قدرت ستاره‌ها بسیار اهمیت دارد. برای نمونه تیم افسانه‌ای شیکاگو بولز در دهه ۹۰ اگر اسکاتی پیپن، دنیس رادمن یا استیو کر را نداشت، جوردن و شیکاگو هیچ گاه شش قهرمانی در لیگ را تجربه نمی‌کردند.حضور نفرات مکمل در تیم‌ها هنوز بحث مهمی در بسکتبال دنیاست و تیم‌های مطرح NBA سعی می‌کنند برای جذب نفرات خود با ستاره‌های تیم مشورت کنند.
کد خبر: ۸۲۶۷۳۴

سال ۲۰۰۸ و از نیمه‌های آن فصل، پائو گسول سنتر قدرتمند اسپانیایی به تیم لیکرز پیوست و توانست در زمان کوتاهی تا مرحله حذفی هماهنگی خوبی با کوبی برایانت ستاره لیکرز به وجود بیاورد که حاصل این هماهنگی قهرمانی در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ بود که نقش این دو ستاره در کسب آن کاملا محسوس بود.

این قهرمانی‌ها در حالی برای لیکرز کسب شد که بعد از جدایی شکیل اونیل از لیکرز در سال ۲۰۰۳ این تیم دچار افت شد و اغلب کارشناسان NBA دیگر شانسی برای لیکرز و کوبی برایانت تصور نمی‌کردند.

نبود یک بازیکن مکمل در کنار نفرات اصلی تیم مشکلی است که بسیاری از ستارگان NBA ازجمله لبرون جیمز ستاره تیم کلیولند با آن دست و پنجه نرم می‌کردند.جیمز بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ لباس تیم کلیولند را بر تن داشت. این سال‌ها برای او همیشه سخت گذشت زیرا همه از ستاره‌ای در حد جیمز انتظاری جز قهرمانی نداشتند، اما جیمز در کیلولند تنها بود و هیچ وقت نتوانست بازیکن خوبی را در کنار خود ببیند. حاصل این سال‌ها بازی در کلیولند فقط حضور در فینال سال ۲۰۰۷ NBA و شکست مقابل سن‌آنتونیو برای جیمز بود.

این فشار‌ها روی جیمز سبب شد او سال ۲۰۱۰ کلیولند را به مقصد میامی ترک کند تا قهرمانی را در جایی دورتر از تیم محبوبش جستجو کند.

چهار سال بازی برای میامی هیت و کسب دو قهرمانی با این تیم، کارنامه خوبی برای او به شمار رفت، این قهرمانی‌ها در تیمی اتفاق افتاد که بازیکنان آن کاملا باب میل جیمز بودند. او در کنار دوین وید و کریس باش توانست تیمی یکدست و شکست‌ناپذیر تشکیل دهد و به قله آرزو‌های بسکتبال یعنی قهرمانی در NBA برسد.بعد از روز‌های خوب جیمز در میامی و اتمام قراردادش او راه برگشت به کلیولند را انتخاب کرد، اما این بازگشت حال و هوای متفاوتی داشت و همه می‌دانستند باید نفرات تیم کلیولند آنچه جیمز می‌خواهد، باشند.

بیشتر بازیکنان خوب لیگ در کنار او حاضر شدند تا جذب این نفرات به لبرون جیمز برای رسیدن به فینال لیگ NBA در فصل گذشته با لباس کلیولند کمک شایانی کند، هر چند فینال فصل گذشته را استفان کری و یارانش در گلدن استیت واگذار کردند.این فصل هم جیمز در جذب یا حفظ نفرات تیم کلیولند بسیار تاثیرگذار عمل کرد.تریستن تامپسون، بازیکن جوان تیم کلیولند و یکی از نفرات تاثیرگذار در کنار لبرون جیمز در طول فصل قبل بود و اینک با اتمام قراردادش بازیکن آزاد است، اما جیمز تمایل زیادی به باقی ماندن این بازیکن در تیم دارد. بسیاری از کارشناسان NBA حضور تامپسون را برای جیمز و فصل آینده کلیولند حیاتی می‌دانند، اما باید منتظر نظر نهایی تامپسون جوان برای انتخاب تیم این فصلش بود.تمدید قرارداد یک ساله از سوی جیمز برای فصل بعدی نشان می‌دهد چشم او کاملا ترسیده و دیگر حوصله قول‌های مدیران کلیولند برای جذب بازیکنان مطرح را ندارد و خودش دست به کار شده و تلاش برای ماندن تامپسون را آغاز کرده است.

محمد رضا پور

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها