فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک ناوگروه جمهوری اسلامی ایران به روسیه سفر کند.
کد خبر: ۸۲۶۶۵۵
ناوگروه ایرانی به زودی به روسیه سفر می‌کند

به گزارش ایسنا امیر دریادار حبیب‌الله سیاری درباره اعزام ناوگروه ایرانی به روسیه اظهار کرد: در اجرای فرامین فرمانده معظم کل قوا برای توسعه دیپلماسی دریایی هم در شمال و هم در جنوب اعزام انجام می‌شود.

وی افزود: هفته پیش ناوگروه روسیه مهمان ما بودند و ما امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک ناوگروه جمهوری اسلامی ایران به آنجا سفر کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره این که چه ناوشکن‌هایی برای انجام این سفر می‌روند، گفت: حضور ناوشکن‌ها بنا به دستور خواهد بود. البته در شمال ناوگروه صلح و دوستی به منظور توسعه دیپلماسی دریایی سفر خواهد داشت.

سیاری خاطرنشان کرد: در جنوب نیز چند هدف دنبال می‌شود که برقراری امنیت یکی از این اهداف است و همواره ناوگروه ما در خلیج عدن و باب‌المندب و دریای سرخ برای کشتی‌های تجاری دریایی فعالیت دارند. البته ممکن است از بعضی از بنادر در کشورهای حاشیه اقیانوس هند هم بازدید داشته باشند.

وی درباره آخرین وضعیت قرارگیری ناوگروه سی و پنجم نیروی دریایی ارتش نیز اظهار کرد: فکر می‌کنم ناوگروه 35 اکنون در ورودی باب‌المندب است و مرتب گشت‌زنی دارد و ناوشکن‌های الوند و بندرعباس نیز حضور دارند البته یکی از فعالیتهای اینها برقراری امنیت کشتی‌های تجاری در برابر دزدان دریایی است که طی دو روز گذشته درگیری شدیدی با دزدان دریایی وجود داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها