جام جم ورزشی: دیدار تیم های استقلال تهران و ذوب آهن اصفهان با برتری 2 بر صفر نماینده اصفهان پایان یافت تا نخستین شکست آبی های پایتخت در هفته سوم لیگ برتر فوتبال رقم بخورد.
کد خبر: ۸۲۵۶۷۸
نخستین شکست آبی های پایتخت

دیدار تیم های استقلال تهران و ذوب آهن اصفهان در هفته سوم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد.
قضاوت این دیدار را که حدود 25 هزار تماشاگر داشت، یدالله جهانبازی به همراه رضا سخندان و آرمان اسعدی بر عهده داشتند.
پرویز مظلومی برای این بازی، مهدی رحمتی، روزبه چشمی، هرایر مگویان، میثم مجیدی، خسرو حیدری، محمدرضا خرسندنیا، امید ابراهیمی، جابر انصاری، آرش برهانی، پروپچیچ و محمد امین حاج محمدی را در ترکیب اصلی آبی پوشان قرار داده بود.
در طرف مقابل نیز یحیی گل محمدی سرمربی ذوب آهن، رشید مظاهری، علی حمام، مهدی مهدی پور، حجت حق وردی، محمد نژادمهدی، مهرداد قنبری، اکبر صادقی، دانیال اسماعیلی فر، احسان پهلوان، مهدی رجب زاده و کاوه رضایی را از ابتدا به میدان فرستاد.
بر اساس این گزارش، استقلال تهران مانند دو دیدار قبلی خود برابر ملوان بندر انزلی و سیاه جامگان، بازی را هجومی آغاز کرد و در دقیقه 10 بازی، جابر انصاری با ورود به محوطه جریمه ذوب آهن از سمت راست و ارسال پاس به بیرون، آرش برهانی را در موقعیتی بسیار مناسب برای گلزنی قرار داد اما شوت برهانی در کمال بی دقتی از بالای دروازه به بیرون رفت.
در ادامه، بازیکنان استقلال به حملات خود افزودند و قصد داشتند با ارسال توپ از جناحین و استفاده از قد بلند مهاجم کروات خود، دروازه ذوب آهن را باز کنند اما موفق نشدند.
در دقیقه 24، پچیچ مهاجم کروات استقلال که اولین بازی خود را برای استقلال تجربه می کرد، در داخل محوطه جریمه صاحب توپ شد و با یک چرخش بدن، توپ را روانه دروازه ذوب آهن کرد، اما مظاهری توپ را گرفت.
در دقیقه 33 ارسال خسرو حیدری با اشتباه مدافعان ذوب آهن روبرو شد و پچیچ را در موقعیت گلزنی قرار داد که ضربه این مهاجم بلند قامت از سوی رشید مظاهری برگشت داده شد.
در دقیقه 40، هرایر مگویان با خطا بر روی مهدی رجبی مهاجم کهنه کار ذوب آهن از جهانبازی کارت زرد دریافت کرد تا تعداد کارت های زرد استقلال در لیگ پانزدهم به عدد هفت رسید.
در نهایت نیمه نخست این بازی با تساوی بدون گل پایان یافت تا شاید تفکرات گل محمدی و مظلومی در نیمه دوم برای تیم هایشان کارساز باشد.
بازیکنان استقلال، با تاخیر بسیار برای آغاز نیمه دوم وارد زمین شدند و بازیکنان ذوب آهن بر خلاف نیمه نخست، بازی را هجومی آغاز کردند و در صحنه های مختلف موقعیت گلزنی داشتند اما مدافعان استقلال اجازه این کار را ندادند.
پرویز مظلومی که جای خالی یک بازیکن خلاق را در میانه میدان احساس می کرد، در دقیقه 60 جاسم کرار را بجای آرش برهانی وارد زمین کرد تا شاید آبی پوشان بتوانند روی خلاقیت و بازی سازی کرار به گل برسند.
در دقیقه 62، کاوه رضایی از جناح چپ استقلال، توپ نه چندان خطرناکی را به صورت زمینی به محوطه جریمه آبی پوشان ارسال کرد اما با اشتباه فاحش مگویان در دفع توپ، احسان پهلوان نخستین گل بازی را به ثمر رساند.
در دقیقه 69، بار دیگر کاوه رضایی روی خلاقیت خود، بازیکنان ذوب آهن و این بار دانیال اسماعیلی فر را با یک پاس در عمق، با رحمتی تک به تک کرد اما دروازه بان استقلال ضربه اسماعیلی فر را مهار کرد تا بازی همچنان با نتیجه یک بر صفر ادامه یابد.
بازیکنان ذوب آهن دو دقیقه بعد یعنی دقیقه 71 بار دیگر صاحب موقعیت گلزنی شدند که این بار کاوه رضایی، قدر پاس در عرض یاران خود را ندانست و با ضربه نه چندان دقیق، توپ را به دستان رحمتی کوبید.
حضور کرار 12 دقیقه بیشتر به طول نیانجامید و در دقیقه 72 به خاطر مصدومیت جای خود را به محسن کریمی جوان داد.
در دقیقه 78 پچیچ با پاس در عمق حیدری در موقعیت گلزنی قرار گرفت اما ضربه بی دقت او به مظاهری برخورد کرد و به کرنر رفت.
در دقیقه 79، مظلومی سومین تعویض خود را انجام داد و ریوالدو باربوسا دسوسا بجای خرسندنیا وارد زمین شد.
در دقیقه 80، ذوب آهن بار دیگر با کار ترکیبی مهرداد قنبری و احسان پهلوان در محوطه جریمه استقلال صاحب موقعیت گلزنی شد اما رحمتی در موقعیتی تک به تک اجازه نداد اختلاف دو برابر شود.
ذوب آهنی ها دست بردار نبودند و همچنان بر حملات خود افزودند و در دقیقه 82 بار دیگر فرصت گلزنی داشتند اما ضربه کاوه رضایی در محوطه جریمه استقلال به دیرک دروازه آبی پوشان خورد و به بیرون رفت.
گل محمدی در دقیقه 83 اولین تعویض خود را انجام داد و مرتضی تبریزی بجای دانیال اسماعیلی فر وارد زمین شد.
بازیکنان ذوب آهن بالاخره نتیجه زحمات خود را گرفتند و مرتضی تبریزی بازیکنان تازه به میدان آمده ذوبی ها، در دقیقه 85 توپی که در یک موقعیت تک به تک رحمتی از کاوه رضایی گرفته بود، با یک ضربه ساده وارد دروازه کرد.
در نهایت این بازی با نتیجه 2 بر صفر به سود ذوب آهن پایان یافت تا استقلال تهران نخستین شکست و ذوب آهن نخستین پیروزی خود را در لیگ پانزدهم تجربه کرد.
با این نتیجه استقلال تهران که تا پیش از این دیدار با شش امتیاز در رتبه دوم جدول قرار داشت به رتبه چهارم سقوط کرد و پایین تر از سایپای هفت امتیازی و استقلال خوزستان شش امتیازی قرار گرفت. ذوب آهن نیز با این پیروزی سه امتیازی شد و در جایگاه هشتم قرار گرفت.

نتایح سایر دیدارها

تراکتورسازی یک - راه آهن یک

فولاد صفر - استقلال خوزستان 2

سایپا 2 - پدیده 1

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها