همزمان با برگزاری نشست چهارگانه در اسلام‌آباد مطرح می‌شود

صلح در افغانستان، رویایی در دور دست‌ها

موضوعات دوجانبه و منطقه ای، محور اصلی مذاکرات

ظریف با نخست وزیر پاکستان دیدار کرد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در سفری یک روزه به پاکستان، در اسلام آباد به سر می برد، با محمدنواز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار و با وی در خصوص موضوعات دوجانبه و نیز برخی مهمترین مسایل منطقه ای گفت وگو کرد.
کد خبر: ۸۲۵۵۰۹
ظریف با نخست وزیر پاکستان دیدار کرد

در این دیدار نواز شریف و محمدجواد ظریف بر ضرورت تقویت همکاری های همه جانبه میان تهران و اسلام آباد برای گسترش بیش از پیش روابط به ویژه در دوره پس از توافق هسته ای ایران و شش قدرت بزرگ جهان، روابط دوجانبه و نیز همفکری برای حل سیاسی و دیپلماتیک مسایل منطقه گفت وگو کردند.

ظریف در نخستین ساعات بامداد امروز (پنجشنبه) در بدو ورود به فرودگاه بین المللی «بی نظیر بوتو» اسلام آباد در جمع خبرنگاران، یکی از مهمترین اهداف سفر خود به پاکستان را تبادل نظر با مقامات این کشور در زمینه های گوناگون همکاری به ویژه همکاری های اقتصادی عنوان کرد.

وی گفت: سعی داریم مسایل و مشکلاتی را که به دلیل تحریم ها در روابط اقتصادی دو کشور ایجاد شده بود، برطرف کنیم.

ظریف در سفر یک روزه به اسلام آباد، علاوه بر دیدار با نواز شریف، با «سرتاج عزیز» مشاور نخست وزیر پاکستان در امنیت ملی و امور خارجی، رضا ربانی رییس مجلس سنا و سردار ایاز صادق رییس مجلس ملی پاکستان نیز دیدار خواهد کرد.

سخنرانی در نشست اعضای کمیته روابط خارجی مجلس ملی پاکستان از دیگر برنامه های وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفر یک روزه به اسلام آباد است.

راههای گسترش روابط دوجانبه، توافق هسته ای و رایزنی درخصوص تحولات منطقه ای از مهمترین محورهای گفت وگوی ظریف با مقام های پاکستانی خواهد بود.

ظریف همچنین قرار است به همراه «سرتاج عزیز» همتای پاکستانی خود، نشست مطبوعاتی مشترک برگزار کند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفر منطقه ای جاری خود، پیش از سفر به اسلام آباد، روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری به بیروت و سپس به دمشق رفت. وی قرار است عصر پنجشنبه اسلام آباد را به مقصد دهلی نو ترک کند.

سفر جاری ظریف به پاکستان، سومین سفر وی به این کشور از زمان به دست گرفتن سکان هدایت دستگاه دیپلماسی در دولت تدبیر و امید است.

نخستین سفر ظریف به پاکستان، 28 آذرماه سال 1392 و برای شرکت در شانزدهمین نشست وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی در حال توسعه (دی هشت) انجام شد که در حاشیه آن با سرتاج عزیز مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی و امنیت ملی نیز دیدار کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین 19 فروردین ماه امسال و در اوج روزهای درخواست آل سعود از پاکستان برای ملحق شدن به جنگ علیه یمن، به اسلام آباد سفر کرد و ضمن دیدار با سرتاج عزیز، با محمد نواز شریف نخست وزیر و ژنرال راحیل شریف فرمانده ارتش این کشور گفت وگو کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها