رییس اتحادیه اقتصاد و صنعت ایالت باواریای آلمان گفت: آلمان می خواهد ارتباط اقتصادی با ایران بویژه استان اصفهان را مانند گذشته نه چندان دور احیا کند.
کد خبر: ۸۲۵۱۸۷
یک مقام آلمانی: روابط اقتصادی با ایران احیا می شود

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان روز چهارشنبه از دیدار اعضای اتحادیه اقتصاد و صنعت ایالت باواریای آلمان با نمایندگان این اتاق خبر داد.

رییس اتحادیه اقتصاد باواریای آلمان در این دیدار با اشاره به تاریخچه روابط اقتصادی آلمان و ایران افزود: دو کشور می توانند شرکای خوبی برای هم باشند و باید از فرصت پیش آمده موفقیت در مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای 1+5 نهایت بهره برداری صورت گیرد.

« برترام ماریا بروسارت » ( Bertram Brossardt ) با اشاره به اینکه ارزش صادرات کالا به ایران از استان باواریا 250 میلیون یورو در سال است، افزود: صادرات ایران به آلمان مانند سال 2002 بسیار اندک است.

وی اضافه کرد: بیش از 50 درصد تولیدات صنعتی ایالت باواریا صادر می شود که سهم آمریکا 12 درصد و سهم چین 10 درصد است.

وی ارزش صادرات این ایالت به آمریکا را سالانه 20 میلیارد یورو اعلام کرد.

بروسارت با اشاره به تشکیل کمیسیون آینده پژوهی در اتحادیه اقتصاد و صنعت ایالت باواریا نیز گفت: این کمیسیون با حضور دانشمندان برجسته توانسته است جهت یابی صحیحی به شرکت های کوچک و متوسط این ایالت ارائه دهد.

وی دیجیتالی شدن بخش های اقتصادی را یکی از لازمه های هر کشور در دنیای امروز برشمرد و افزود: اگر نتوانیم هوشمندی را به همه بخش ها بویژه صنعت خودروسازی ببریم، آلمان از میدان رقابت حذف خواهد شد.

وی توجه به خواسته مشتریان را مهمتر از تولید انبوه در اقتصاد هزاره سوم دانست و تاکید کرد: به جای تولید انبوه باید به سلیقه تک تک افراد توجه داشت.

وی با اشاره به انرژی های مورد مصرف در آلمان گفت: استفاده از انرژی نیروگاههای هسته ای به شدت در آلمان کاهش یافته است و توجه ویژه ای به انرژی های تجدید پذیر و ذخیره سازی آنان می شود.
رییس اتحادیه اقتصاد ایالت باواریا با اشاره به تغییرات اقلیمی در دنیا بویژه در کشور آلمان نیز تصریح کرد: کشورهایی که دامنگیر تغییرات اقلیمی می شوند باید پیش بینی کنند که چه مواد غذایی را بر اساس شرایط آینده تولید کنند.

مدیر عامل هلدینگ آموزشهای اقتصاد و صنعت ایالت باوریای آلمان نیز در این دیدار از آمادگی این ایالت در راه اندازی دوره های آموزشی ویژه و تخصصی برای صنایع استان اصفهان خبر داد و گفت: آموزش بعنوان اصلی ترین عامل موفقیت در واحدهای صنعتی به شمار می آید و این هلدینگ آموزشی می تواند نیروی انسانی واحدهای صنعتی استان را در سطوح مختلف آموزش دهد.

« آنا آنگل کوهلر » ( Anna Engel Kohler) خاطر نشان کرد: این هلدینگ آموزشی در کشورهای چین، برزیل، مکزیک و کشورهای آفریقایی دوره های آموزشی برگزار کرده است.

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار از آمادگی استان اصفهان در انتقال فناوری از آلمان و ایجاد مراکز آموزش فنی و حرفه ای بر اساس استانداردهای آن کشور خبر داد.

مصطفی رناسی آلمان را انتخاب اول صنعتگران استان اصفهان در بهره برداری از فناوری خواند و گفت: پیش از انقلاب، آلمان نقش موثری در آموزش فنی و حرفه ای ایران داشت و بسیاری از دانش آموختگان این مرکز امروز دارای یک واحد تولیدی هستند.

بایرن ( Bayern ) که در انگلیسی به آن باواریا ( Bavaria) می گویند بزرگترین و جنوبی ترین ایالت در میان ایالات شانزده گانه کشور آلمان با جمعیت 12 میلیون نفر و مرکزیت شهر مونیخ است.
خودرو سازی بی ام و ( BMW) و آئودی (Audi)، لوازم الکتریکی والکترونیکی زیمنس و صنایع انتشاراتی، بیمه و گردشگری از مهمترین صنایع این ایالت بشمار می آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها