محمود عباس به ایران می‌آید

یک مقام ارشد فلسطینی، از سفر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به ایران در دو ماه آینده خبر داد.
کد خبر: ۸۲۵۰۷۷

به گزارش خبرگزاری صداوسیما و به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، احمد مجدلانی، از مقامات سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) و دستیار محمود عباس که در روزهای گذشته به تهران سفر کرده است به خبرگزاری شین‌هوا گفت: با مقامات ایرانی درخصوص ترتیبات برای سفر برنامه‌ریزی شده رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی گفت‌وگو کرده‌ایم.

وی افزود: هدف از سفر کنونی هیات سازمان آزادیبخش فلسطین به ایران، بازیافتن و تصحیح روابط فلسطین با جمهوری اسلامی است.

براساس این گزارش، هیات فلسطینی با مقامات ایرانی توافق کرد کمیته مشترکی را برای همکاری درخصوص مسائل سیاسی، تبادلات تجاری و آموزش تشکیل دهد.

این گزارش می‌افزاید: روابط بین تشکیلات خودگردان فلسطین و ایران با توجه به حمایت تهران از گروه‌های نظامی فلسطینی که مخالف این تشکیلات هستند و همچنین مخالفت ایران با صلح با اسرائیل، طی ده سال گذشته کاهش یافت.

سفر پیشین محمود عباس به ایران در سال 2012 میلادی (شهریور 91) صورت گرفت و وی برای شرکت در کنفرانس غیرمتعهدها به تهران سفر کرد.

براساس این گزارش، مجدلانی نامه‌ای را از محمود عباس به مقامات ارشد ایران تسلیم کرده که درباره اوضاع در سرزمین‌های فلسطینی و حملات بی‌پایان اسرائیل به فلسطینیان و مکان‌های مقدس‌شان‌ توضیح می‌دهد.

وی همچنین با مقامات ارشد ایران درخصوص اوضاع در سوریه و تلاش‌های منطقه‌ای برای پایان دادن به بحران در منطقه گفت‌وگو کرد.

محمود عباس، آتش‌بس کامل در سوریه، تشکیل دولت انتقالی وحدت سوری و برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ظرف شش ماه را پیشنهاد کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها