نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس:

دریافت عوارض از بومیان در آزاد راه تهران - شمال حذف شود

نماینده نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس خواستار حذف دریافت عوارضی از بومیان منطقه و حاشیه نشینان قطعه 4 آزادراه تهران - شمال شد.
کد خبر: ۸۲۴۸۲۸
دریافت عوارض از بومیان در آزاد راه تهران - شمال حذف شود

قاسم احمدی با تقدیر از رفع مشکلات قطعه ۴ آزادراه تهران - شمال، با بیان اینکه در این محور از مردم بومی منطقه نیز برای تردد عوارض دریافت می شود، گفت: نیاز است تا دریافت عوارض از بومی ها لغو شود.

وی با تقدیر از رفع مشکلات قطعه ۴ آزادراه خواستار تسریع در بهره برداری دیگر قطعات آزادراه شد و گفت: برای ۲۰ کیلومتر عوارضی دریافت می شود که نامناسب است.

به گزارش مهر، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرار است سه هزار و ۷۰۴ نفر از نیروهای خرید خدمات آموزشی و پیش دبستانی برای تامین نیروی انسانی کارآمد از طریق آزمون اسخدام پیمانی شوند، گفت: اما این شرایط جذب دچار اشکلالی است زیرا میزان کسری نیروهای آموزشی ۷۷۰ هزار ساعت آموزشی معادل ۶۵ هزار نفر معلم است.

احمدی گفت: در حال حاضر پنج هزار و ۶۳۷ مدرسه زیر هفت دانش آموز، هفت هزار و ۴۷۶ مدرسه هشت تا ۱۵ نفر و در مجموع ۱۳ هزار و ۱۱۳ مدرسه زیر ۱۵ نفر دانش آموز و ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بیسواد در کشور وجود دارد و بیش از این دیگر نباید شاهد رشد بیسوادی باشیم.

نماینده مردم نوشهر و چالوس و کلاردشت با تاکید بر اینکه باید مدارس با تعداد دانش آموزان اندک را ساماندهی کنیم گفت: طی مدت دو سال وزارت آموزش و پرورش باید کلیه نیروهای خرید آموزشی و مربیان حق التدرسی را جذب کند، اما با روند کنونی آزمون، ۹۰ درصد نیروهای حق التدریس به دلیل شرایط سنی از ثبت نام محروم می مانند و این آزمون بنام عده ای و به کام عده ای دیگر خواهد بود.

وی افزود: در این آزمون برخی استانها ۱۰۰ درصد نیروی بومی و برخی نیروهای غیربومی جذب می کنند که غیرعادلانه است و پیشنهاد می شود سقف سنی برای این گروه ها پنج سال اضافه شود، همچنین با تصویب و اجرای طرح حق التدریسی مشکل نیروها حق التدریس حل می شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگر، شاخص های توزیع اعتبارات ماده ۱۸۰ را غیرکارشناسی و ظلمی آشکار به برخی حوزه ها دانست و خواستار اصلاح این روند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها