گزارش تحلیلی جام‌جم به بهانه روز جهانی سلامت

سرانه سلامت در ایران؛ کیسه‌ای متکی به جیب مردم

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان از افزایش ۵.۵ برابری سرانه بیمه درمانی روستاییان در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۲۴۵۰۶
سرانه بیمه درمانی روستاییان سمنانی ۵.۵ برابر شد

علیرضا اعرابی در نشست خبری با خبرنگاران استان سمنان که به مناسبت 22 مرداد سالروز تاسیس بیمه سلامت در سالن جلسات اداره کل بیمه سلامت استان سمنان برگزار شد، گفت: پرداخت سرانه بیمه درمانی برای روستائیان استان سمنان در سطح یک درمان در سال 93 نسبت به سال قبل 554 درصد افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه سرانه پرداختی بابت بیمه درمانی هر فرد روستایی در سال گذشته 213 هزار و 460 ریال بود، افزود: این رقم در سال 93 به بیش از 960 هزار ریال افزایش یافت.

مدیر کل بیمه سلامت استان سمنان خاطرنشان کرد: ارائه خدمات درمانی به روستائیان، عشایر و ساکنان شهرهای با جمعیت کمتر از 20 هزار نفر در قالب صدور دفترچه بیمه روستائیان و عشایر انجام می شود، افزود: این خدمات در قالب خرید خدمت برای آنان و به صورت سرانه ای صورت می پذیرد.

اعرابی افزود: دانشگاه های علوم پزشکی نیز موظف اند به ازای هر نفر افراد تحت پوشش بیمه های سلامت در روستاها، مناطق عشایری و شهرهای کمتر از 20 هزار نفر جمعیت مراکز بهداشتی و درمانی ایجاد کرده و با تامین پزشکان و تجهیزات مورد نیاز خدمات سطح یک پزشکی را ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در روستاها، مناطق عشایری و شهرهای کمتر از 20 هزار نفر جمعیت در قابل طرح نظام ارجاع سلامت انجام می پذیرد، گفت: روستائیان، عشایر و ساکنان شهرهای کمتر از 20 هزار نفر جمعیت خدمات پزشکی و عمومی سطح یک پزشکی را به صورت مستقیم از مراکز بهداشتی و درمانی مستقر در این مناطق دریافت می کنند و در صورت نیاز برای دریافت خدمات درمانی در سطح دو و سه با ارجاع پزشک عمومی به مراکز تخصصی مستقر در شهرهای استان مراجعه می کنند.

مدیر کل بیمه سلامت استان سمنان با اشاره به اینکه 40 مرکز بهداشتی و درمانی در روستاها، مناطق عشایری و شهرهای با جمعیت کمتر از 20 هزار نفر در این استان ایجاد شده است، افزود: 41 پزشک عمومی و ماما به بیش از 111 هزار روستایی، عشایر ساکنین شهرهای کمتر از 20 هزار نفر جمعیت در این مراکز خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می دهند.

اعرابی با اشاره به افزایش تعهدات دارویی و خدمات درمانی بیمه سلامت در روستاها، مناطق عشایری و شهرهای با جمعیت کمتر از 20 هزار نفر گفت: در این مناطق ضمن افزایش خدمات داندانپزشکی به مجموع خدمات قابل ارائه تعهدات دارویی نیز از 270 قلم به 436 قلم دارو برای افراد تحت پوشش بیمه سلامت افزایش یافته است.

سمنان – خبرنگار جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها