کارشناسان از وضعیت انتشار کتاب‌های مرتبط با ازدواج می‌گویند

یار زندگی، یار مهربان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جدی شدن وضعیت فروپاشی خانواده ها گفت: آمار 25 درصدی طلاق های توافقی که در برخی از مناطق آمار آن از ازدواج نیز بیشتر است باید به صورت جدی پیگیری شود.
کد خبر: ۸۲۴۴۶۴
وزیر ارشاد: باید به تحکیم خانواده توجه جدی شود

به گزارش ایرنا، علی جنتی روز یکشنبه در دومین اجلاس سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها گفت: آنچه امروزه با آن روبه رو هستیم انحطاط اخلاقی در سطح جامعه و نهادهای دولتی است و در همین رابطه بحث فروپاشی خانواده ها نیز باید به صورت جدی پیگیری شود.

وی افزود: موضوع ازدواج سفید که ارمغان غرب و ازدواجی نامشروع است باید با جدیت بررسی و اصلاح شود.

جنتی در ادامه این نشست با اشاره به فرازونشیب هایی که دولت یازدهم در طول دو سال فعالیت خود داشته است، گفت: برخی از این مشکلات مثل برنامه هسته ای از گذشته وجود داشت و در طول 10 سال گذشته تحریم هایی را بر کشور تحمیل کرده بود و به نوعی دچار فلج اقتصادی شده بودیم.

وی گفت: غرب با این تحریم ها تلاش می کرد بین مردم و نظام اختلاف افکنی کند و در واقع با جنگ نرم به سرنگونی ایران بپردازد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: زمانی که دولت یازدهم کار را شروع کرد ، میزان فروش نفت به مقدار محدود تعیین شده بود و پول هایی که از فروش آن به دست می آمد نیز به دلیل تحریم ها در جایی بلوکه می شد و با مشکلات فراوانی مثل کمبود برخی اقلام روبه رو بودیم.
جنتی با تاکید بر این که شعار اولیه دکتر روحانی در ابتدای فعالیتش رفع کردن مشکل هسته ای بود، گفت: بنابراین طی دو سال اخیر بحث هسته ای وقت زیادی از رییس جمهوری و وزارت امور خارجه را برای پیگیری این موضوع گرفته بود که به لطف خدا و مقاومت و صبر مردم در طول این 10 سال تحریم ها را پشت سر گذاشتیم.

وی اظهار داشت: حتی رییس جمهور آمریکا نیز در سخنرانی خود اذعان کرد که تحریم ها ملت ایران را از هم نپاشیده است، بنابراین یا باید با آنها بجنگیم و یا مذاکره کنیم که نهایتا راه دوم را برگزیدند.
جنتی ادامه داد: سال گذشته برای ایران بسیار سخت بود و امسال سخت تر چون قیمت نفت با سقوط 50 درصدی از ابتدای امسال ما را مجبور به اتخاذ یک سیاست ریاضتی کرد.

وی با اشاره به این که بودجه امسال کشور بیشتر برای تامین هزینه های جاری بود، گفت: متاسفانه اصلا نتوانستیم بودجه ای را برای صرف امور عمرانی در نظر بگیریم.

عملیاتی شدن توافق هسته ای تا شش ماه دیگر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: تقریبا 6 ماه زمان می برد تا توافق هسته ای عملیاتی شود و پول های بلوکه شده به کشور بازگردد، بنابراین تا انتهای امسال نیز ما باید برخی فشارهای اقتصادی را تحمل و مدیریت کنیم.

جنتی با بیان این که برای درک عمق فشار تحریم ها پیشنهاد می کنم ترجمه توافق هسته ای را در سایت وزارت خارجه مطالعه کنید، گفت: حدود هزار نفر از شخصیت های حقیقی ما تحریم بودند که در بعد از توافق هنوز 200 نفر آنها با مشکل تحریم مواجه خواهند بود.

وی اظهار داشت: باتوجه به مشکلاتی که تا پایان سال خواهیم داشت از دوستان می خواهم تا در مصرف آب، برق، گاز و حتی سفرهای خارجی بجز در موارد ضروری صرفه جویی کنند تا از درآمد 5 تا 6 میلیاردی این صرفه جویی ها برای عمران کشور استفاده کنیم.

یارانه

موضوع یارانه ها از دیگر محورهای سخنان جنتی بود که در توضیح آن گفت: متاسفانه یارانه ها فشار زیادی را بر دولت تحمیل می کند و موجب بدهی دولت به بانک ها و همچنین بدهی بانک ها به بانک مرکزی شده است.

وی همچنین به مشکلات مسکن مهر نیز اشاره کرد و گفت: این مسکن ها در برخی از مکان ها حتی امکان آب و برق رسانی برای آنها وجود ندارد و این مشکل نیز از جمله معضلاتی است که به دولت یازدهم تحمیل شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نهادینه شدن فساد اداری در بخش دولتی و خصوصی را از دیگر مشکلات این دولت عنوان کرد و گفت: متاسفانه هر روز شاهد شنیدن خبر جدیدی از فساد اداری هستیم. شرکت ها ، موسسات اداری و برخی از تعاونی های وابسته به دولت که پول های چند هزار میلیاردی اختلاس کرده اند و موجب بی اعتمادی مردم به دولت می شوند.

وی از بین بردن آثار این بی اعتمادی ها را زمانبر دانست و تاکید کرد: آنچه ما امروز با آن روبه رو هستیم انحطاط اخلاقی در سطح جامعه است.

مهار تورم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که خوشبختانه در طول یکی، دو سال اخیر تورم به نوعی مهار شده و در همین چند وقت اخیر اقبال عمومی گردشگران خارجی به ایران افزایش یافته است، گفت: احتمالا با رشد خوب حضور گردشگران در ایران، ما در چند ماه آینده با کمبود هتل های مناسب مواجه شویم.

به گفته جنتی، در سال های گذشته حتی معاونین وزرای خارجه نیز به ایران نمی آمدند اما الان وزیران خارجه کشورهای اروپایی برای حضور و مذاکره با ایران صف کشیده اند.
وی تاکید کرد: هرچند توافق هسته ای وضعیت اقتصادی را بهتر خواهد کرد اما باید توجه داشته باشیم که توقعات مردم را در حد معقول حفظ کنیم.

جنتی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: اقتصاد ما در حال حاضر بیمار و با مشکلات فراوانی روبه رو است ، بنابراین مردم ما باید توجیه شوند که سطح توقعات خود را تا حد امکان کاهش دهند چرا که برطرف نشدن توقعات، سرخوردگی مردم را به دنبال خواهد داشت.

دومین اجلاس سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الله ایوبی معاون سینمایی، سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی، حسین نوش آبادی معاون پارلمانی و مدیران کل ارشاد استان ها صبح امروز (یکشنبه) در هتل انقلاب برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها