آیت‌الله امامی‌کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

نامه مقام رهبری به جوانان اروپایی دارای محورهای ایدئولوژی است

خطیب نمازجمعه تهران، رژیم سعودی، رژیم صهیونیستی و داعش را سه ضلع خباثت نشأت گرفته از استکبارنامید و گفت: آنها از تروریست‌ها حمایت و آنرا صادر می کنند و جالب آنکه آمریکا اینها را به ایران نسبت می‌‌دهد.
کد خبر: ۸۲۳۸۲۸
رژیم پلید سعودی، صهیونیست‌ها و داعش سه ضلع خباثت هستند


آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران افزود: به قول وزیر امور خارجه، کسانی که این اتهام ها را مطرح می کنند، به جای جبران گذشته، این دروغ ها و عداوت ها را مجددا ابراز می کنند.

وی با اشاره به توافق ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 گفت: در حال حاضر توافق نامه در شورای عالی امنیت ملی است و قبلا نیز مجلس شورای اسلامی آن را بررسی کرده است؛ انشاء الله آنچه خیر ملت باشد به کشور برسد.

خطیب نماز جمعه تهران، با تقدیر از تیم مذاکره کننده هسته ای افزود: از تدبیر، منطق علمی و آرامش تیم مذاکره کننده که توانستند با آن شجاعت و امانتی که داشتند کاری را انجام بدهند و راهی را بروند که رهبر معظم انقلاب آن را هدایت و ملت نیز از آن پشتیبانی می کند، قدرانی می کنیم.

پاسخ رجزخوانی دشمنان با تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: توافقی که انجام شد که انشاء الله هم خیلی خوب است، تنها یک برگه بیشتر نیست، ولی آنچه رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی فرمودند یک شاخه است؛ اقتصاد مقاومتی از شاخه یک درختی است که باید بیشتر مورد نظر قرار گیرد و ما باید این درخت را آبیاری و نگهداری کنیم.

وی تاکید کرد: با تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، پاسخ یاوه هایی که دشمنان در رابطه با برنامه هسته ای ایران می زند و می گوید ما با تحریم ها توانستیم جمهوری اسلامی ایران را تحت فشار قرار دهیم و برای ما رجزخوانی می کنند، داده می شود.

وی خطاب به آمریکا و کشورهای غربی گفت: شما می خواهید سردمداران رژیم صهیونیستی و اشغالگر قدس را نسبت به مذاکرات و توافقات اخیر با ایران راضی کنید، اما مطمئن باشید که آنها راضی نخواهند شد؛ چرا که آنها می خواهند تمام ملت های روی زمین را از بین ببرند؛ این ها می خواهند دست خود را به خون ملت های روی زمین آغشته کنند.

وی خطاب به آمریکا و غرب ادامه داد: رژیم پلید سعودی، رژیم صهیونیستی و گروه انحرافی داعش سه ضلع خبیث هستند که همه مثل هم و همه با یکدیگر هستند؛ آنها نشات گرفته از استکبار و استثمار غرب هستند که شما از آنها حمایت می کنید؛ این خود شما هستید که تروریست ها را تربیت می کنید و خود شما هستید که تروریست را صادر می کنید و از طرفی هم آن حمایت ها را از رژیم صهیونیستی و رژیم سفاک و کودک کش عربستان سعودی انجام می دهید.

آیت الله امامی کاشانی گفت: پیامبر اکرم (ص) به مسلمانان فرمودند اگر می خواهید راحت زندگی کنید، باید یهودیان را از جزیرة العرب بیرون کنید؛ البته مقصود از یهودیان همان دشمنان اسلام بودند، مثل صهیونیسم امروز؛ وگرنه این فرمایش، یهودیانی که ایمان آوردن و کاری با اسلام نداشتند را شامل نمی شد.

وی تصریح کرد: صهیونیست ها به صورت ذاتی جلب و خبیث هستند و با زندگی انسانی هیچگونه ارتباطی ندارند.

آیت الله امامی کاشانی ادامه داد: قوام دین و دنیای جامعه اسلامی بر چهار اصل است که باید به آنها توجه شود، 2 اصل از این چهار اصل خیلی مهم است و 2 اصل دیگر نیز فرع آنهاست؛ نخست اینکه انسان باید به علم خود عمل کند و علم را در جای خودش خرج کند، دوم سرمایه دار و ثروتمند باید پول و ثروت خود را صرف حمایت از تولید ملی کند، البته دولت هم باید با حمایت و هدایت های خود بتواند این مسیر را هموار کند و مجلس نیز باید قوانین دست و پاگیر را حذف کند، تا شرایط ایجاد شود.

آیت الله محمد امامی کاشانی همچنین در خطبه اول نماز جمعه با اشاره به سالروز شهادت امام صادق (ع) با تاکید بر وحدت میان مسلمانان گفت گفت: تفرقه در جهان اسلام زمانی سبب خوشحالی بنی امیه و بنی عباس بود و هم اکنون نیز سبب خرسندی آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

وی گفت: امام ششم شیعیان در سال 148 هجرت در سن 65 سالگی وفات کردند، البته برخی گفته اند که این امام همام را سلیمان فرماندار منصور مسموم کرد. امام صادق (ع) مصداق بارز آیه 23 سوره احزاب است که در آن صدق نه فقط راستگویی است، بلکه تمام فکر، روحیه و حرکت منطبق بر این اصل است.

امام جمعه موقت تهران افزود: امام صادق (ع) سعی داشتند تا علاوه بر بیان تمامی مباحث اخلاقی در ابعاد مختلف، از اختلافات مذهبی نیز بکاهند و بر همین اساس نیز به شیعیان می فرمودند که با تمامی مذاهب رفیق و صمیمی باشید. البته این توصیه امام فقط به شیعیان نبود، بلکه به پیروان مذاهب دیگر همچون حنفی، شافعی، حنبلی و شافعی نیز این توصیه را داشتند.

امامی کاشانی ادامه داد: در عصر امام جعفر صادق (ع) اختلافات زیادی بین امت اسلامی وجود داشت؛ به گونه ای که اهل سنت دارای 15 مذهب بودند و هیچ کدام نیز همدیگر را قبول نداشتند.

وی یادآور شد: پرهیز از تفرفه و دعوت به وحدت کلمه سبب شده بود که مکتب تشیع و حب اهل بیت توسعه یابد و بر همین اساس نیز حکام وقت تحمل این امر را نداشتند؛ چرا که بقای آنان در گروی اختلاف مابین امت اسلامی بود.

افراد ولایتمدار و دوستداران اهل بیت (ع) خویشتندار هستند

وی در ادامه با توصیه نمازگزاران به تقوای الهی و حریم نگهداری برای ذات مقدس ربوبی، افزود: فردی که ولایتمدار بوده و حب اهل بیت در دل دارد اگر هم عصبانی شود؛ خویشتنداری را رها نمی کنند.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: شیعیان و همه مسلمانان باید هنگام غضب خود را مهار کنند و در موقع عصبانیت سخنان زشت و تند بر زبان نیاورند.

وی با تاکید بر اصل وحدت کلمه گفت: این سیره امام جعفر صادق (ع) را می توان در عصر حاضر نیز در فرمایشات بنیانگذار انقلاب اسلامی و نیز رهبر معظم انقلاب مشاهده کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه هم اکنون نیز در بین شیعیان و اهل تسنن افرادی هستند که یا از سر جهل و یا به غرض ورزی اقدام به تفرقه در بین امت اسلامی می کنند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها