رئیس سازمان میراث فرهنگی ضمن تبریک ثبت ملی کباب بناب به مردم آذربایجان، گفت: امیدواریم این غذا در کل کشور عرضه شود و همچنین فعالان کباب بناب در سطح بین المللی نیز فعالیت داشته باشند.
کد خبر: ۸۲۳۷۹۰
سلطانی فر: کباب بناب باعث رونق گردشگری آذربایجان می​شود

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی؛ مسعود سلطانی فر ظهر امروز 15 مردادماه در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره ملی کباب بناب افزود : غذای سنتی هر منطقه ای نشان از فرهنگ هر ملت است ، و برگزاری جشنواره های فرهنگی در معرفی این هویت و میراث بومی تاثیر ارزنده ای دارد.
سلطانی فر ضمن تبریک ، ثبت ملی کباب بناب به مردم آذربایجان ، ادامه داد : با تلاش ها و جدیت مردم و مسئولان آذربایجان کباب بناب به عنوان غذای سنتی این منطقه در فهرست آثار معنوی به ثبت ملی رسید و ثبت ملی این غذا باعث شور و نشاطی در میان مردم شده است که امیدواریم در رونق تجاری و اقتصادی این منطقه نیز تاثیر گذار باشد.
وی همچنین گفت: کباب بناب به دلیل مرغوبیت مواد اولیه ، استفاده از سلیقه و ذائقه مشتری و همچنین روش پخت سنتی آن ، از سایر کباب های پخت شده در سطح کشور متمایز شده است، امیدواریم این غذا در کل کشور عرضه شود و همچنین فعالان کباب بناب در سطح بین المللی نیز فعالیت داشته باشند.
وی با اشاره به برندهای مطرح صنایع غذایی دنیا ، یاد آور شد: همانطور که برندهای معتبر غذایی در دنیا مرغوبیت اصلی آن غذا و طعم لذیذ خود را حفظ کرده اند انتظار می رود با رونق و ایجاد نمایندگی های فروش در سطح بین المللی شاهد رونق این غذای سنتی در کل دنیا باشیم.
رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور با تاکید بر اینکه وظیفه سازمان میراث فرهنگی ، حفظ میراث ملموس ، ناملموس و معنوی است، اذعان کرد : ما در کشوری زندگی می کنیم که به واسطه وجود یک میلیون بنا ، سایت ، محوطه و مکان تاریخی به یک موزه بزرگ تبدیل شده است، ما در طول 85 سال گذشته توانستیم 35 هزار از این تعداد را به ثبت ملی برسانیم. بر همین اساس اهمیت سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، افزایش می یابد و ما باید با استفاده از این پتانسیل شرایط جذب گردشگر را فراهم کنیم.
وی همچنین گفت : کشور ما با توجه به وجود آثار تاریخی و پتانسیل های گردشگری در بین 15 کشور اول دنیا قرار گرفته ولی با توجه به شرایط خاص در سال های گذشته رتبه 45 دنیا در ورود گردشگر و رتبه 35 کشورهای دنیا از لحاظ کسب درآمد گردشگری را دارد.
وی با اشاره به دستاورد مهم هسته ای ابراز امیدواری کرد و گفت: انشالله در سال جاری و سال های آینده شاهد رونق جذب گردشگر و سرمایه گذاران در حوزه گردشگری باشیم، انتظار می رود در افق 1404 درآمد گردشگری کشورمان به 30 میلیارد دلار افزایش یابد.
وی یاد آور شد : پساتحریم آینده روشنی در حوزه گردشگری برای کشورمان ترسیم کرده است و امیدواریم توسعه گردشگری موتور محرکه توسعه اقتصادی کشور باشد.
یادآور می شود، لوح ثبتی کباب بناب در فهرست میراث ملی ایران نیز با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری رونمایی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها