فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح گفت: پیکرهای ۲۵۱ شهید دفاع مقدس که ۵۴ تن از آنان شناسایی شده‌اند در سالروزشهادت امام صادق(ع) در۲۰ استان کشور تشییع خواهند شد. پیکر غواصان وخط شکنان کربلای۴ هم در میان این شهدا هستند.
کد خبر: ۸۲۳۷۷۵
تشییع پیکر مطهر ۲۵۱ شهید دفاع مقدس در ۲۰ استان

سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با تسنیم، با اشاره به مراسم تشییع و تدفین شهدا در روز 20 مرداد ماه 94 گفت: پیکرهای طیبه 251 شهید دوران دفاع مقدس که 54 تن از آنان شناسایی شده‌اند در سالروز شهادت امام جعفر صادق(علیه السلام) در 20 استان کشور تشییع و خاکسپاری خواهند شد. پیکرهای مطهر غواصان و خط شکنان عملیات کربلای 4 هم در میان این شهدا هستند.

تشییع و خاکسپاری دو برادر همزمان بعد از گذشت 31 سال

وی افزود: در بین این شهیدان پیکر 2 برادر شهید که در عملیات بدر در سال 63 به شهادت رسیده‌ بودند از شهر نیشابور قرار دارد. شهید «محمد حصاری» که قبل از ماه مبارک رمضان پیکرش پیدا شده بود به همراه دیگر برادر شهیدش «محمد باقر حصاری» که در هفته اخیر پیدا شده است، پس از سال‌ها همزمان در شهر نیشابور تشییع خواهند شد. شهید محمد حصاری متولد 1320 است که در سن 43 سالگی به شهادت رسید و شهید محمد باقر حصاری متولد 1315 است که در سن 48 سالگی به شهادت رسید.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه آمار شهدا برای تشییع و تدفین در روز شهادت امام صادق(علیه السلام) در استان‌های مختلف متفاوت است، گفت: در استان‌های مازندران، اصفهان، خوزستان، کرمان و همدان شهدا به صورت کاروانی تشییع خواهند شد.

جزئیات تشییع شهدا در شهر تهران

سردار باقرزاده با اشاره به برنامه تدفین شهدا در پایتخت گفت: در شهر تهران هم همزمان با روز شهادت امام جعفر صادق(علیه السلام) برنامه تشییع شهدا را خواهیم داشت. مجموعه حوزه هنری انقلاب اسلامی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی، پارک زیتون در منطقه 14 تهران، حوزه امیرالمومنین در منطقه 20(شهرری) و سپاه سیدالشهدای شهرری چهار نقطه از شهر تهران است که شهدا در آن به خاک سپرده خواهند شد.

وی در ادامه تصریح کرد: عملیات شناسایی شهدا همچنان ادامه دارد و بقیه شهدا هم پس از شناسایی و مکان یابی برای تدفین، تشییع و خاکسپاری خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها