شیخ الازهر با بیان اینکه تکفیر شیعیان از نظر کتاب و سنت مردود است، گفت: اینکه در شبکه های ماهواره ای مسلمانان شیعه را کافر می خوانند اقدام غیر مقبولی است، این تحرکات، از نظر کتاب، سنت و دین توجیهی ندارد.
کد خبر: ۸۲۳۵۲۳
پشت سر شیعیان نماز می خوانیم / تکفیر آنها مردود است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از النخیل عراق، شیخ احمد الطیب گفت:«وی افزود:« ما پشت سر شیعیان نماز می خوانیم، بر خلاف شایعات، شیعیان قرآن دیگری ندارند."

شیخ الازهر ادامه داد: « میان شیعه و سنی اختلافاتی وجود ندارد که منجر به خروج یکی از آنها از اسلام شود بلکه آنچه در این زمینه شاهدیم فقط سوء استفاده های سیاسی از برخی اختلافات است. من اگر به عراق سفر کنم دیداری از نجف خواهم داشت.»

شیخ احمد الطیب گفت:« اولین وظیفه الازهر این است که با وجود اجتهادهای مختلف در جهان اسلام، برای وحدت امت اسلام و وحدت مسلمانان تلاش کند ... من آماده ام به هر مکانی از جهان اسلام به ویژه به نجف سفر کنم.»

وی هشدار داد:« در شرایطی که نیازمند وحدت امت اسلام هستیم اندیشه های گمراه برای فتنه انگیزی در جهان اسلام تلاش می کنند... وحدت از ضروریات امروز است و بدون آن نمی توانیم سرمان را بالا بگیریم.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
یه شیعه
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
۰
۰
خدا انشالله شما و تمام عالمان چه شیعه و چه سنی كه در راه وحدت امت رسول خدا قدم برمی دارند را حفظ كند.ما همه امت واحده هستیم .تكفیر و نفاق بذری است كه كفار در میان مسلمانان پاشیده است و اكنون محصول آن را درو می كند .
به راستی چرا استكبار جهانی همچون آمریكا و اسرائیل و انگلستان دست از سر مسلمانان بر نمی دارند مگر دین دیگری وجود ندارد مانند هندوها و برهمایی ها چرا با آنها كاری ندارند.
در مسیحیت نیز فرق مختلفی است مانند كاتولیك ها و پروتستان ها چرا آنها همدیگر را تكفیر نمی كنند.
تكفیر در بین مسلمانان محكوم است چه یك سنی شیعه را تكفیر كند چه یك شیعه اهل تسنن را تكفیر كند به هر شكلی محكوم است و عامل آن خائن به رسول خدا و اسلام است .
خون و مال و جان و ناموس هر آنكس كه به پیامبری رسول خدا و قرآن به عنوان كتاب آسمانی گواهی می دهد و به عبارت لااله الا الله یقین دارد حرمت دارد .
یك روز القاعده و یك روز داعش و یك روز النصره و بوكوحرام در جهان اسلام سر در می آورند و مرد و زن و كودك را بی هیچ گناهی می كشند به راستی وقتی من كودكان مظلوم را می بینم كه به دست این گروهك های تروریستی مدعی اسلام كشته می شوند یاد عبارتی از قرآن می افتم
" به راستی به كدامین گناه می كشید."
خدا همه ی مارا هدایت كند انشالله
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها