نمک جهرم به اسرائیل می رود؟

چند نسخه شفابخش از طب ایرانی برای امراض

متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی عنوان کرد

غذا هایی که مصرف آنها بیماری زا است

متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی گفت: مصرف غذاهای سرخ‌کرده و روغن‌های نامناسب, مصرف نان‌ و برنج بدون سبوس و نمک نامرغوب موجب بیماری افراد جامعه شده است، بنابراین اساس درمان مردم بر مبنای غذای سالم است.
کد خبر: ۸۲۳۵۲۰
غذا هایی که مصرف آنها بیماری زا است

به‌گزارش تسنیم, محمد دریایی متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی و مشاور طب سنتی, اظهار داشت: چندین سال است که جامعه ما دچار بحران شده است.

وی گفت: در بعضی از زمینه‌ها مخصوصاً بیماری‌هایی مانند سرطان, دیابت, آلزایمر و میگرن بروز پیدا کرده است که من معتقد هستم همه این بیماری‌ها ناشی از سوء تغذیه است به‌معنای اینکه افراد غذاهای بد مصرف کرده و به سوء تغذیه دچار شده‌اند.

متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی، مشاور طب سنتی افزود: بدی غذاها, مصرف غذاهای سرخ‌کرده و روغن‌های نامناسب, مصرف نان‌های بدون سبوس و برنج بدون سبوس و نمک نامرغوب، همه این موارد موجب شده است که مردم به‌سمت ابتلای به بیماری‌ها سوق پیدا کنند.

دریایی اضافه کرد: تنها راه این است که تغییر الگوی صحیح تغذیه را در ایران داشته باشیم. روایات اسلامی و طب شیعه و اهل بیتمان(ع) بسیاری از اساس درمان بیماری‌های مردم را بر مبنای غذای سالم می‌دانند.

وی ادامه داد: اگر در قرآن ملاحظه کنید, در آموزه‌های آن می‌فرماید: (فلینظر الانسان الی طعامه)، یا در جای دیگر می‌فرماید: (یا ایها الرسل کلوا من الطیبات و اعملوا صالحاً) اینجا کاملاً رابطه ارگانیک بین غذا و عمل صالح مشخص می‌شود و خداوند متعال همان‌طوری که قسم به کهکشان‌ها خورده, قسم به غذا نیز خورده است (والتین والزیتون).

متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی و مشاور طب سنتی خاطرنشان کرد: بنابراین اهمیت غذا در سلامت مردم و در سلامت جامعه رکن اساسی سلامت همه آحاد جامعه می‌تواند باشد.

دریایی یادآور شد: اگر ما الگوی صحیح تغذیه را در جامعه پیاده کنیم, فکر می‌کنم که حدود 90 درصد از مشکلاتی که مربوط به بیماری‌ها به وجود آمده‌اند, رفع خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها