مقامات ایران تاکید کرده‌اند اجرای برجام تاثیری بر حمایت تهران از مقاومت ندارد

پیروزی مقاومت در جدال دیپلماتیک وین

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی 48 ساعت گذشته ضربات سختی را به نظامیان عربستان و نیروهای وفادار به رئیس‌جمهور مستعفی در مناطق مختلف وارد کردند.
کد خبر: ۸۲۲۸۳۸

به گزارش منابع وابسته به نیروهای انصارالله، این نیروها توانستند پایگاه نظامی «جلاح» رژیم سعودی در منطقه مرزی جیزان و تپه‌های همجوار آن را به تصرف خود درآورده و در آن مستقر شوند.

ارتش و نیروهای مردمی یمن در این حمله شماری از سربازان سعودی را به هلاکت رسانده و یک زره‌پوش و نفربر را منهدم کردند و به دنبال آن سربازان باقیمانده عربستانی همگی پا به فرار گذاشتند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن چندی پیش نیز چهار پایگاه نظامی بزرگ در وادی جاره در منطقه جیزان در داخل عربستان را به تصرف خود درآوردند؛ افسران و سربازان سعودی دقایقی پس از آغاز درگیری با برجای گذاشتن تجهیزات، مهمات و اسلحه خود متواری شدند.

این اولین‌بار است که سربازان ارتش یمن و نیروهای مردمی یمن در پایگاه‌های سعودی تصرف شده باقی می‌مانند. آنها در گذشته فقط به تصرف مراکز یادشده و انهدام استحکامات نظامی و به آتش کشیدن زره‌پوش‌ها اکتفا و سپس از پایگاه‌های تصرف شده عقب‌نشینی می‌کردند.

این نیروها همچنین تجمع نظامیان عربستان در پایگاه نظامی الردیف در جازان عربستان را هدف قرار دادند که به کشته و زخمی شدن تعدادی از سربازان این کشور منجر شد.

ارتش و کمیته‌های مردمی 20 موشک و ده‌ها خمپاره را به پایگاه نظامی المعزاب در جازان و ده موشک را به پایگاه «العین الحاره» شلیک کردند. آنها همچنین پس از پاکسازی تعدادی از پایگاه‌های نظامی وابسته به عربستان و القاعده، در منطقه «المخدره» در استان مأرب پیشروی کردند.

در همین حال عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن در سخنانی به تحلیل آخرین اوضاع کشورش و منطقه پس از گذشت حدود پنج ماه از تجاوز سعودی‌ها پرداخت.

وی با تمجید از مقاومت مردم کشورش در برابر حملات وحشیانه دشمن، به حوادث عدن اشاره کرد و گفت: آنچه در عدن رخ داده است، دستاورد محدودی برای دشمن درپی‌داشت. دشمن با این‌که تجهیزات زیادی در اختیار داشته است، اما نشان داد هر اندازه دشمنی افزایش یابد احساس مسئولیت ملت ما بیشتر می‌شود.

رهبر انصارالله یمن با تأکید بر این‌که اسرائیل از حمله عربستان به یمن سود می‌برد، خطاب به مردم یمن گفت: دلیل این‌که نسبت به سرزمین شما طمع دارند، موقعیت جغرافیایی ممتاز آن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها