تمام افرادی که این روزها آنها را به نام پولدار می‌شناسیم، از روز اول پولدار و سرمایه‌دار نبوده‌اند، اما با استفاده از ذهن اقتصادی خود توانسته‌اند راه کسب درآمد را پیدا کنند. در این ارتباط، برخی مشاغل را حتی بدون سرمایه اولیه می‌توان انجام داد که کسب‌وکار خرد و خانگی در این راستا قابل دسته‌بندی است. افرادی که سرمایه کافی ندارند و می‌خواهند به دنبال کسب درآمد از طریق مشاغل خانگی و خرد باشند، می‌توانند به این نکات توجه کنند:
کد خبر: ۸۲۲۷۸۹
قواعدی برای کسب‌وکار خانگی

ـ اگر قصد ورود به بازار کار را دارید، درباره شغل انتخابی خود تحقیقات لازم را انجام دهید و برای شروع کار و همچنین کسب سود عجول نباشید. قبل از شروع فعالیت باید نیازها شناسایی شود. برای این کار مدتی محل زندگی خود را بررسی کنید و دانش کافی درباره کسب‌و‌کار مورد نظر و تجربه کافی به دست آورید.‌

ـ خلاقیت و نوآوری، عاملی کلیدی در موفقیت کسب‌و‌کار محسوب می‌شود. سعی کنید توانایی ایجاد کالا و خدمات جدید را متناسب با نیاز بازار داشته باشید و کالاها و خدمات منحصر به فرد ارائه دهید.‌

ـ تکالیف خود را بخوبی انجام دهید. موفقیت بسیاری از کسب‌و‌کارهای خانگی به میزان آمادگی کارآفرین قبل از شروع فعالیت بستگی دارد. کتابخانه عمومی یکی از منابع عالی تحقیق برای مشتریان، صنایع، رقبا و نظایر اینها به حساب می‌آید.

ـ مشخص کنید محدودیت‌های ناحیه شما کدامند. قوانین محلی در بعضی نواحی، راه‌اندازی کسب‌و‌کار خانگی را غیرقانونی می‌داند. با بررسی این قوانین، از دردسرهای بعدی اجتناب کنید. از ادارات و مراکز محلی درخواست مستنثا شدن از این قانون را بدهید.

ـ مناسب‌ترین مکان ـ حتی درون منزل ـ را به‌عنوان دفتر کار خود برگزینید. تقریبا نیمی از کارآفرینان خانگی خارج از اتاق خواب خود مشغول فعالیت هستند. بهترین شیوه تعیین مکان ایده‌آل فعالیت اداری، بررسی ماهیت فعالیت بازرگانی و مشتریان است. از استقرار مؤسسه بازرگانی خود در اتاق خواب یا اتاق‌نشیمن اجتناب کنید.

ـ بر ایده‌های بازرگانی خانگی تمرکز کنید. در این فکر نباشید که همه محصولات را برای همه نیاز‌ها تولید کنید. بازار خود را تعریف کنید و پشتیبان مشتریان خود باشید. ‌

ـ درباره قواعد و مقررات فعالیت بازرگانی خود با خانواده به بحث بنشینید. اداره یک شرکت خانگی به این معناست که شما می‌توانید زمان بیشتری را با خانواده بگذرانید و خانواده نیز می‌تواند زمان بیشتری را در کنار شما صرف کند.

ـ یک نام مناسب برای شرکت خود انتخاب کنید. اولین تصمیم بازاریابی شما انتخاب نام شرکت است. استفاده از نام خودتان کار را ساده می‌کند، ولی بعید است کمکی به فروش محصول یا خدمت شما کند.

ـ تجهیزات مناسب خریداری کنید. تکنولوژی مدرن به کارآفرینان خانگی امکان می‌دهد ظاهری همانند 500 شرکت برتر دنیا بیابند، ولی این امر تنها در صورتی محقق خواهد شد که تجهیزات مناسب را خریداری کنید .یک دفتر خانگی مجهز باید یک خط تلفن مجزا، یک کامپیوتر، یک چاپگر لیزری یا جوهرافشان، یک دستگاه فاکس، یک دستگاه کپی، یک اسکنر و یک تلفن پاسخگو (یا پست صوتی) داشته باشد، ولی توجه داشته باشید که شما نمی‌توانید همه موارد را از روز اول در اختیار بگیرید.

ـ لباس مناسب بر تن کنید. پوشیدن لباس راحت، یکی از بهترین لذت‌های کار کردن در خانه به حساب می‌آید. هنگامی که نیازمند پوشیدن لباس برای ملاقات با یک مشتری، ملاقات با بانکدار، بستن یک قرارداد، فروش و نظایر آن هستید، از پوشیدن لباس راحتی اجتناب کنید.

دکتر شهرام بندپی‌

کارشناس مدیریت کسب‌و‌کار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها