گروهک تروریستی منافقین که بیش از ۳۰ سال از تاسیس آن می گذرد و در حال حاضر در کشور عراق مستقر می باشد، با انجام همکاری های اطلاعاتی و عملیاتی، به داعش پیوسته است.
کد خبر: ۸۲۲۳۴۹
گروهک منافقین به داعش پیوست

گروهک تروریستی منافقین که بیش از ۳۰ سال از تاسیس آن می گذرد و در حال حاضر در کشور عراق مستقر می باشد، با انجام همکاری های اطلاعاتی و عملیاتی، به داعش پیوسته است.

به گزارش تسنیم، این گروه مخالف ایران به تدریج با پشتیبانی های آموزشی و تسلیحاتی حزب بعث عراق به یک سازمان اطلاعاتی و عملیاتی تبدیل شد و علاوه بر مخالفت با انقلاب اسلامی، به ایفای نقش در حمایت از حزب بعث در مواجهه با مخالفین عراقی و حتی سایر کشورها پرداخت.

شهرک نظامی امنیتی اشرف و بیش از 20 نقطه استراتژیک و مهم از جمله امکاناتی بوده است که این سازمان فقط در کشور عراق از آن برخوردار بوده است. در حال حاضر پایگاه اصلی و مقر فرماندهی این سازمان در اردوگاهی مجهز به نام لیبرتی و در نزدیکی فرودگاه بغداد می باشد که این خود مزیتی ویژه برای انتقال لوازم و تجهیزات امنیتی و نظامی مورد نیاز از طریق خطوط هوایی خواهد بود و حتی به نوعی سیطره اطلاعاتی و عملیاتی این سازمان بر پایتخت عراق را شامل گردیده است.

گفته می شود این سازمان در شناسایی مسولان و فرماندهان میدانی و موثر در مقابله با داعش مسئولیت پذیرفته است و در حال شناسایی مکان ها و دفاتر حضور افراد مشخص شده و تهیه طرح ترور آنان می باشد.

واکنش نتانیاهو به کودک سوزی

نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از مشاهده واکنش جامعه جهانی به جنایت کودک سوزی، در اقدامی نمایشی آن را تقبیح کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه صهیونیستی هاآرتص؛ "بنیامین نتانیاهو،" نخست وزیر رژیم صهیونیستی، مدعی شد عمل جنایتکارانه برخی یهودیان افراطی در به آتش کشیدن منزل مسکونی یک فلسطینی و شهادت کودک 18 ماهه را محکوم می‌کند و مانند دیگر همسایگان نام مسبب این جنایت را بر روی میدان‌های شهر نمی‌گذارد.

"نتانیاهو" دو روز پس از وقوع جنایت کودک‌سوزی و پس از مشاهده واکنش تند جامعه جهانی، سرانجام درمورد این اقدام غیر‌انسانی لب به سخن گشود و در جلسه وزرای کابینه خود مدعی شد: ما مانند همسایگانمان رفتار نمی‌کنیم. ما عمل جنایتکاران را محکوم خواهیم کرد و از آنها چهره‌های سرشناس ملی نمی‌سازیم. قرار نیست نام این فرد بر روی میدان‌های شهر ما گذاشته شود.

برگزاری مراسم ختم ملاعمر در کابل

پایتخت افغانستان این روزها میزبان محافل بزرگداشت برای ملاعمر، رهبر پیشین طالبان است.

به گزارش مهر ، شورای عالی صلح افغانستان با برگزاری مراسمی ملاعمر را مجاهد و عالم خوانده و گفته است: «جهاد و مبارزه ملاعمر یک بخش مهمی از تاریخ کشور را تشکیل می‎دهد».

حرب «حرکت انقلاب اسلامی افغانستان» نیز با برگزاری مراسمی از رهبر پیشین گروه تروریستی طالبان تجلیل کرد.

حزب حرکت انقلاب اسلامی مرگ ملاعمر را مشکوک خواند و گفت سیستم اطلاعاتی پاکستان در مرگ ملاعمر دست دارد و این مساله برای تمام ملت افغانستان سوال برانگیز است.

استراتژی جدید عربستان علیه ایران

روزنامه نیویورک تایمز نوشت: اگر توافق هسته ای با ایران زلزله ای بود که چشم انداز راهبردی خاورمیانه را تغییر داد، ورود غافلگیرکننده هیات بلندپایه حماس به عربستان سعودی از چشمگیرترین پس لرزه های آن بود.

توافق هسته ای با ایران، عربستان را به این فکر انداخته است که کاهش نفوذ منطقه ای ایران را در اولویت خود قرار دهد. استراتژی ریاض این است که تا انجاکه می تواند متحد جمع آوری کند. این راهبرد شاید تاثیرگذار باشد اما موجب تفرقه فرقه ای بیشتر در خاورمیانه می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها