نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت:به نظر می رسد پیمان نانوشته ای میان آقای احمدی نژاد و اصلاح طلبان و آقای هاشمی وجود دارد که هر دوره ای به گونه ای عمل کند که در دوره بعد رقیب روی کار بیاید.
کد خبر: ۸۲۱۹۵۰
پیمان نانوشته احمدی نژاد و هاشمی

امیر حسین قاضی زاده در گفتگو با مهر افزود:احتمالا درمجلس دهم به این شکل شاهد وجود فراکسیون رهروان نخواهیم بود.در صورتی که اصلاح‌طلبان شاخص وارد مجلس دهم شوندخانه ملت شامل ۳فراکسیون اصولگرایان،اعتدالیون و اصلاح‌طلبان خواهدبود.

وی در باره پیش بینی ترکیب سیاسی مجلس دهم گفت:پیش‌بینی می‌کنیم رهروان به این شکل نتوانند ادامه حیات دهند و ما در مجلس دهم به این شکل شاهد وجود فراکسیون رهروان نخواهیم بود. در صورتی که اصلاح‌طلبان شاخص وارد مجلس آینده شوند و تعداد قابل توجهی را به خود اختصاص دهند، مجلس دهم شامل سه فراکسیون اصولگرایان، اعتدالیون و اصلاح‌طلبان خواهد شد. در آن زمان تعداد زیادی از اعضای فراکسیون رهروان به فراکسیون اصولگرایان خواهند پیوست. بسیاری از افرادی که در جبهه اصولگرایان سنتی قابل تعریف هستند، به فراکسیون اصولگرایان مجلس می‌پیوندند و شاید طرفداران آقای هاشمی در فراکسیون رهروان، در عرصه اعتدالیون باقی بمانند.

سفر فابیوس به تهران و جبران گذشته

سفیر سابق ایران در فرانسه در ارزیابی سفر وزیر لوران فابیوس به تهران گفت: سفر فابیوس به تهران از دو منظر قابل بررسی است. اول اینکه فابیوس در چارچوب یک کشور اروپایی در قالب خود فرانسه و دیگر اینکه به معنای یک کشوری که صاحب حق وتو در شورای امنیت و صاحب نفوذ و موقعیت در منطقه و به معنای کشوری صنعتی و مهم به ایران آمد. از هر دو منظر می شود این سفر را بررسی کرد. این سفر بسیار خوب و به هنگام بود.

حمید رضا آصفی در گفتگو با خبرآنلاین افزود: فارغ از عده قلیلی که انتقاد می کنند که چرا ایران این سفر را پذیرفته است؟ به نظرم این دیدار لازم بود و باید بپذیریم که بالاخره در میز مذاکره و گفتگو حرف های گفتنی گفته می شود و مهم این است که این سفر باید انجام می شد. از این جهت که در میز مذاکره چه مبحثی را باز می کنیم ، چه مواضعی را شفاف بیان می کنیم و با گفتگو زمینه همکاری را بررسی می کنیم. اروپایی ها در این مدت به جمهوری اسلامی ایران توجه زیادی داشتند.

سفیر سابق کشورمان در فرانسه معتقد است که آنها می خواهند جبران مافات کنند. به نظرم یکی از قربانیان هسته ای و تحریم های ایران خود اروپا بود. ما از تحریم های هسته ای ضرر کردیم دچار بحران و چالش شدیم، اما در آخر به نفع ما تمام شد، قدرتمند تر و قوی تر شدیم اما مقایسه ضرر و زیانی که اروپایی ها با آن سطح استانداردی که درهمه مسائل دارند خیلی آموزنده است. ما شاهد اظهارات اقای کری در کنگره آمریکا بودیم.

بابک زنجانی به نمایندگان نامه نوشت

بابک زنجانی متهم پرونده فساد نفتی نامه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی و برخی از مسئولان نوشت.

به گزارش فارس بابک زنجانی متهم پرونده فساد نفتی که از دی ماه سال 92 تا کنون در زندان به سر می برد خطاب به برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان کشوری نامه ای نگارش کرده است.

براساس اطلاعات موجود بابک زنجانی که قرار است از سوی قاضی صلواتی و در دادگاه انقلاب محاکمه شود در این نامه درباره برخی از اقداماتش سخن گفته است.

زنجانی در 9 دی ماه سال 92 از سوی دادستانی تهران با توجه به پرونده مفتوحه بازداشت شد و از آن سال تا کنون پرونده وی در دست رسیدگی قرار دارد.

در ابتدا اینگونه به نظر می رسید که این فرد تنها یک بدهکار است و به دولت در قبال فروش نفت بدهکار است اما پس از آن مشخص شد پرونده وی تنها یک بدهکاری ساده نیست و دادستان تهران عنوان کرد پرونده وی بزرگترین پرونده فساد اقتصادی در سالهای بعد از انقلاب است.

مرعشی : عارف لیدر اصلاح‌طلبان می شود

عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان گفت: اکثر اعضای شورای مشورتی با لیدری آقای عارف از سوی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس موافقند.

حسین مرعشی عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به این سؤال که آیا در آخرین جلسه شورای مشورتی اصلاح‌طلبان، آقای عارف به‌عنوان محور اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس معرفی شده است، گفت: من در آخرین جلسه شورای مشورتی حضور ندارم و از این تصمیم شورای مشورتی اطلاعی ندارم، اما فکر کنم اعضای شورای مشورتی، محمدرضا عارف را به‌عنوان محور اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس اعلام کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا محوریت انتخابات از سوی اصلاح‌طلبان در تهران و شهرستان‌ها بین آقای عارف و شورای هماهنگی اصلاحات تقسیم شده است، خاطرنشان کرد: خیر؛ تصمیمی در این باره گرفته نشده و اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی متحد عمل خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها