طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند. حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.
کد خبر: ۸۲۱۸۹۶
لطفا تا اطلاع ثانوی عربد‌ه نکشید‌

آرمان: مدیریت بحران با روش کوکب‌خانم!

امروز با یک کوله‌بار خبر، خدمت شما عزیزان رسیده‌ام و به همین دلیل بدون فوت وقت طنز امروز را آغاز می‌کنم. نخستین موضوعی که می‌خواهم بدان بپردازم، بحث«استدلال» است که چند روز پیش از آن نوشتم و مثالی را هم آقای محصولی در اختیار ما قرار داده بود که همگی دور هم از آن بهره‌مند شدیم. در همین راستا آقای احمدی‌نژاد، رئیس دولت‌های نهم و دهم در سخنرانی خود در دانشگاه ایرانیان (حالا قانونی یا غیرقانونی، به ما چه؟ بروید پِی حرف) در جمله‌ای استدلال‌شکن و استدلال‌ورز اعلام کرده«مخالفان دولت‌های نهم و دهم از شش جهت هجوم آورده‌اند». تا آنجایی که سن بنده قد می‌دهد، ما در طول تاریخ سر جمع چهار جهت داشته‌ایم، شمال، جنوب، شرق و غرب! حالا اگر بخواهیم بین آنها را هم حساب کنیم، می‌شود هشت جهت، یعنی شمال غربی و شمال شرقی و... واقعا در طول تاریخ شش جهت نداشته‌ایم، البته ممکن است معلم جغرافیای بنده اشتباه ما را آموزش داده باشد(عجب گرفتاری شدیم!).

بنده سال‌هاست به این موضوع اعتقاد پیدا کردم که دولتمردان سابق چیزهایی را می‌دیدند و می‌بینند که ما نمی‌دیدیم و نمی‌بینیم یا چیزهایی را یک‌هویی کشف می‌کنند که ما از درک آنها عاجز هستیم (منظورم از ما خودم است، بعضی وقت‌ها دوست دارم خودم را جمع ببندم) بگذریم... در ضمن در طول این جلسه سید شمس‌الدین حسینی، وزیر اقتصاد سابق هم درباره جمع‌بندی مذاکرات وین و نقد عملکرد اقتصادی دولت یازدهم سخنرانی کرده که به علت مراعات حال خوانندگانی که مانند بنده از ناراحتی قلب رنج می‌برند از پرداختن به آن خودداری می‌کنیم.

فقط در جریان باشید که امروز همه به عدد«شش» گیر داده‌اند و جهت‌های جغرافیا را نه چهار عدد، نه هشت عدد، بلکه شش عدد در نظر گرفته‌ااند (وسط کار را گرفتند که نه سیخ بسوزد و نه کباب، نه حرف بنده باشد و نه حرف شما) جناب آقای کریمی قدوسی هم اعلام کرده‌اند «در مذاکرات شش‌تایی شدیم» احتمالا ایشان در ادامه درباره مشکل آفسایدگیری و یارگیری خط دفاعی تیم مذاکره‌کننده صحبت کرده‌اند! در پایان می‌خواهیم گلِ امروز را برایتان رو کنیم تا شما عزیزان نیز مانند بنده بروید و در افق محو شوید زیرا رئیس سازمان مدیریت بحران تهران گفته است «هیچ آمادگی برای زلزله تهران نداریم».

بر این اساس؛ الف- زحمت شد، راضی به زحمت نبودیم،

ب- می‌خواهید یک تماس با زلزله تهران بگیریم و محترمانه به او بگوییم چون دوستان ما در یک سازمان عریض و طویل که فقط نیم کیلو اسم دارد، آماده نیستند، بگذارد و یک زمان دیگر بیاید؟

ج- همان‌گونه که کوکب‌خانم در زمان رسیدن ‌میهمان‌های سرزده آمادگی خود را حفظ کرد، به نظرم سازمان مدیریت بحران می‌تواند سرزده از ‌میهمان‌ها پذیرایی کند،

د- به نظر شما کسی که چنین اظهارنظری می‌کند، چیزی برای از دست دادن دارد؟

ه- متاسفانه ما طنزپردازها را هرگز جدی نگرفته‌اند. اما در همین ستون در هفته گذشته عرض کردم که ستاد مدیریت بحران را به ستاد مدیریت بهرام تغییر بدهیم که به خرج کسی نرفت، به همین دلیل با همه شما تا اطلاع ثانوی قهر هستم، بروید و خانه‌تان شام بخورید، خدانگهدار!

سیاست روز : لطفا تا اطلاع ثانوی عربد‌ه نکشید‌

کد‌ام یک از اظهارنظرهای زیر به انتخابات آتی مجلس ربطی ند‌ارد‌؟
الف) رئیس هیات مد‌یره منطقه آزاد‌ قشم: اگر ما هم شترسواری د‌اریم، د‌یگر نباید‌ آن را "د‌ولا د‌ولا" انجام د‌هیم، باید‌ آن را کامل کنیم.
ب) وزیر بهد‌اشت: اینقد‌ر نمک نخورید‌.
ج) معاون وزیر جهاد‌ کشاورزی: وارد‌ات همه میوه‌های خارجی به غیر از چهار قلم میوه گرمسیری موز، آناناس، نارگیل و انبه ممنوع است.
د‌) براد‌ر ناصر نقویان: متاسفانه برخی با عربد‌ه‌کشی د‌ر مجلس، آبروی ملت را می‌برند‌.

رئیس د‌ولت‌های نهم و د‌هم: ما اهل د‌عوا و فحاشی نیستیم، این اعمال متعلق به عقب‌افتاد‌ه‌های تاریخ است.
کد‌ام یک از کلمات زیر د‌ر عبارت فوق "کلید‌ی"تر است؟
الف) د‌عوا
ب) فحاشی
ج) عقب‌افتاد‌ه
د‌) رئیس د‌ولت‌های نهم و د‌هم

یک مذاکره‌کنند‌ه هسته‌ای: غیبت‌های طولانی ما از خانواد‌ه فشارهایی را برای آن‌ها د‌ر برد‌اشت اما سعی می‌کرد‌ند‌ ناراحتی خود‌ را به ما منتقل نکنند‌، د‌ر هر حال د‌وره سختی را گذراند‌ند‌.
به نظر شما ایشان د‌ر کد‌ام یک از مناطق زیر حضور د‌اشتند‌ که اینقد‌ر اسباب ناراحتی خود‌شان و اطرافیان‌شان فراهم شد‌؟
الف) زند‌ان آلکاتراس
ب) عمق جنگل‌های آمازون
ج) جزیره برمود‌ا
د‌) هتل شش ستاره "وین"

قانون:عده‌ای توهم شهاب سنگی زده‌اند!

اتفاقات عجیب و غریب بعد از توافق پایان ندارد، از یک طرف فردی به نام ملااختر که تا قبل از این مشغول جنگ در کرانه‌های باختری سیاره پلوتون بود و علاقه زیادی به فضا و اختر داشت به عنوان جانشین ملاعمر انتخاب شد، از طرف دیگر تعدادی شهاب سنگ در ایران سقوط کرد! همزمانی شهاب سنگ و انتخاب فردی به نام ملا اختر نشانه بی‌شرف بودن آمریکا و باخت ایران در مذاکرات نیست؟
بعد از اینکه تعداد زیادی عکس و فیلم از سقوط شهاب سنگ منتشر شد و همچنین تعدادی از مسئولین خبر سقوط را تایید کردند، معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشورگفت: سقوط شهاب سنگ در کشور صحت ندارد، البته بارش شهاب سنگ وجود داشته ولی به صورت افقی!
ظاهرا شاهدان عینی چیز عمودی دیگری را با شهاب سنگ اشتباه گرفته بودند، همان‌طور که معاونت محترم... گفتند هرچه بوده افقی بوده و سقوط عمودی مشاهده نشده است. در همین راستا عده زیادی از مردم شهاب سنگ زده به تهران آمدند و جلوی سازمان مدیریت بحران تجمع کردند. هر یک از این خسارت دیدگان دلیلی برای صحت ادعای خود داشتند و معاونت محترم با خوشرویی و با رویی گشاده به سمت مردم آمد تا به سوالات‌شان پاسخ دهد.
منصور 37 ساله از قزوین که سنگ بزرگ عجیب و غریبی نیز به همراه داشت خطاب به معاونت محترم گفت: این چیه؟
معاونت-عمودی بوده یا افقی؟
منصور- حواسم نبود ولی خورد تو سقف خونمون!
معاونت- خب باید حواستو جمع می‌کردی می‌دیدی عمودیه یا افقی دیگه! اینی که من دارم می‌بینم افقیه!
منصور که به شدت و از ناحیه گوش و حلق و بینی متقاعد شده بود، تجمع را ترک کرد.
کوروش 24 ساله که به همراه فردی عجیب الخلقه که یک چشم روی پیشانی‌اش داشت و دستانش نیز روی شکمش قرار داشت آمده بود، گفت: اینی که می‌بینید دیشب ساعت 3، 5/3 بود که با یک سفینه اومد سر کوچمون پیاده شد، تازه پول سفینه رو هم من دادم، به نظر شما این چیه؟ از کجا اومده؟
معاونت محترم بعد از بررسی ابتدایی موجود عجیب گفت: توهم زدی برادر من! این یکی از اعضای خونوادته، فکر کردی از فضا اومده؟ می‌بینی اصلا از رو معلومه افقیه!
کوروش- درست صحبت کن مرد حسابی...(کوروش و معاونت محترم با هم درگیر شده که با دخالت
تجمع کنندگان غائله ختم به خیر شد.)
فرد دیگری هم ویدئویی از صحنه سقوط شهاب سنگ گرفته بود که آن را به نمایش گذاشت: «سلام سالی جون، اینجا اشتهارد ایرانه، منم ذکریا هستم، همون‌طور که می‌بینی پشت سرم یک شهاب سنگ داره سقوط می‌کنه، الان خورد به زمین...»
این فرد به دلیل ارتباط با عوامل بیگانه به 1 سال و 3 ماه حبس به همراه 230 میلیون تومان جریمه محکوم شد.
معاونت محترم در آخر مراسم سخنرانی کوتاهی نیز انجام دادند:
همان‌طور که دیدید خبری از شهاب سنگ و سقوط نبود، به لطف دانشمندان و کارشناسان داخلی و همچنین تلاش‌های بی وقفه و توقع همکاران ما هر چه بود افقی بود و چیز عمودی دیده نشد. خواهشمندیم بفرمایید به خانه‌هایتان و هر زمان چیز عمودی دیدید ما را خبر کنید.
فرد دیگری نیز حضور داشت که قصد داشت سندی در راستای عمودی بودن به معاونت محترم نشان دهد که چون وقت تمام شده بود نتوانست به هدفش برسد.‌

کیهان: پاسخ مثبت!

گفت: مقامات آمریکایی ادعا می‌کنند که با توافق وین، از تولید سلاح هسته‌ای توسط ایران جلوگیری کرده‌اند!
گفتم: ایران براساس آموزه‌های اسلامی تولید سلاح هسته‌ای را حرام می‌داند و در پی آن نبوده است که حالا آمریکا و متحدانش ادعا می‌کنند از تولید آن جلوگیری کرده‌اند!
گفت: باید از آنها پرسید؛ مگر شما طی سی و چند سال گذشته در پی براندازی جمهوری اسلامی، پیشگیری از صدور انقلاب، جلوگیری از پیشرفت‌های علمی ایران، کودتای نظامی و... نبوده‌اید؟ چرا اعلام نمی‌کنید که در هیچکدام از این موارد، نتوانسته‌اید هیچ غلطی بکنید؟!
گفتم: شاپور بختیار بعد از فرار، برای اینکه خود را در ایران پرطرفدار نشان بدهد، شب اول محرم بیانیه داده و اعلام کرده بود؛ از همه طرفدارانم در ایران می‌خواهم که فردا لباس سیاه بپوشند! و بعد با انتشار عکس‌هایی از عزاداری مردم ادعا کرده بود ملت به درخواست او پاسخ مثبت داده‌اند!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها