مشاور رئیس جمهور روسیه اعلام کرد

تحویل سامانه اس300 پیشرفته به ایران

مشاور رئیس‌جمهور روسیه از تحویل سامانه‌ دفاعی موشکی به روز شده اس-300 به ایران خبر داد.
کد خبر: ۸۲۱۵۸۳
تحویل سامانه اس300 پیشرفته به ایران

به گزارش ایسنا، ولادیمیر کوژین، مشاور رئیس جمهور روسیه در همکاری نظامی-فن آوری در گفت‌وگو با خبرگزاری ریانووستی اعلام کرد: مسکو بهترین سامانه‌ موشکی اس-300 را که در حال حاضر مخصوصا برای خریدار ایرانی تولید می شود، ارسال خواهد کرد.

این مشاور رئیس جمهور روسیه افزود: در حال حاضر کار نهایی روی موارد و جزئیات دیگر سامانه اس-300 انجام می شود.

کوژین گفت: این همان مجموعه اس-300 است که ایران می خواهد. زمان زیادی سپری شده و این مجموعه تا حدی اصلاح شده است و اکنون کار نهایی بر روی المنت های دیگر آن انجام می شوند.

به گزارش ایسنا، ایران و روسیه در سال 2007 قراردادی برای انتقال سامانه موشکی دفاعی اس300 به تهران امضا کردند اما سه سال بعد از آن دمیتری مدودف، رئیس جمهور وقت روسیه این قرارداد را تحت فشارهای آمریکا و غرب و به بهانه این که موجب نقض محدودیت های اعمال شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران می‌شود، به حالت تعلیق درآورد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در اواسط ماه آوریل طی حکمی ممنوعیت تحویل این سامانه دفاعی به تهران را لغو کرد.

حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر امور خارجه کشورمان پیش از این گفته بود که همه چیز برای انتقال سامانه دفاعی اس-300 به ایران به خوبی پیش می‌رود و این اتفاق در کوتاه‌ترین زمان ممکن رخ خواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
افسر پدافند هوایی ارتش
Netherlands
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
۰
۰
شما هم مردم را سر كار گذاشتید , خب هر موقع روسها این سامانه موشكی پدافند هوایی را تحویل ایران دادند آن وقت ساز و دوهل بزنید , روسها زیاد حرف میزنند و وعده میدهند , هیچگاه روی عهد و پیمان یك روس حساب باز نكنید , روسها توی نامردی رو دست ندارند , اینرا تاریخ ثابت كرده است .
روس فقط پول را می شناسد و منافع

نیازمندی ها