رئیس سابق بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی مطرح کرد:

خطرات انتشار اطلاعات ساختگی درباره سایت پارچین

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان این‌که برنامه جداگانه‌ای برای بازدید از پارچین وجود ندارد، گفت: براساس تفاهم انجام شده در مورد پارچین عمل خواهد شد.
کد خبر: ۸۱۹۶۱۴

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خانه ملت، علی‌اکبر صالحی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا توافق جداگانه‌ای در مورد پارچین صورت گرفته است، گفت: خیر، با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تفاهمی صورت گرفته که در چارچوب این تفاهم که در شورای عالی امنیت ملی نیز در جریان است، عمل می‌شود.

یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش از این از توافق بر سر یک نقشه راه برای حل ابعاد احتمالی نظامی با صالحی خبر داده بود.

در همین حال رضا نجفی، نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در توضیحی به خبرنگاران گفت: توافق ایران و آژانس جزئی از برجام نیست؛ بلکه حاوی موضوعات فنی است و محرمانه بودن آن هم در مناسبات آژانس و دیگر کشورها، نکته جدیدی نیست.

به گزارش ایرنا، وی گفت: توافقی که ایران با آژانس برای حل تمام مسائل گذشته در یک بازه زمانی محدود و مشخص تحت عنوان نقشه راه امضا کرده‌اند، به دو سازوکار جداگانه بین ایران و آژانس اشاره دارد. این دو سازوکار که حاوی موضوعات فنی است، کاملا محرمانه تلقی می‌شود.

نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار کرد: همان طور که مشخص است، این ترتیبات فنی، بین ایران و آژانس است و جزئی از برجام نیست که بین ایران و 1+5 نهایی شده باشد؛ بنابراین اطلاق «ضمیمه محرمانه برجام» به آنها غلط است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها