جام‌جم گزارش می‌دهد:

مقصرشناسی خسارات سیل اخیر

رئیس شورای اسلامی شهرستان سوادکوه با اشاره به سیل اخیر، گفت: ساخت و سازهای غیر‌مجاز در سوادکوه با فشارهای سیاسی و اجتماعی انجام شد.
کد خبر: ۸۱۹۴۴۲
ساخت و سازهای غیر‌مجاز در سوادکوه با فشارهای سیاسی و اجتماعی انجام شد

ساخت و سازهای غیر‌مجاز در سوادکوه با فشارهای سیاسی و اجتماعی انجام شد

جمشید پهلوان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان سوادکوه، به عوامل سیل اخیر در این شهرستان اشاره کرد و با تاکید بر لزوم اطلاع‎رسانی مناسب هواشناسی، اظهار کرد: وجود تعطیلات و ویژگی رودخانه‎های منطقه و توجه به مدیریت آینده‌نگرانه شهری از نکات مورد توجه در سیل اخیر سوادکوه بوده است.

وی با بیان اینکه اثرات سیل پنج سال گذشته را همچنان شاهد هستیم و مشکلات سیل اخیر در سوادکوه با توجه به تجربیات گذشته تا 20 سال هم قابل جبران نیست، افزود: باید در ارائه مجوزهای ساخت و ساز در حریم رودخانه، قوانین رعایت شود و قاطعانه در برابر تقاضاهای ساخت و ساز در حریم و یا بستر رودخانه برخورد شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه ساخت و ساز غیرمجاز با فشار سیاسی و اجتماعی انجام شده و کسب آرا برای مجلس یا شورای اسلامی موجب ارائه مجوز ساخت و ساز شده است، خاطرنشان کرد: جلب رضایت مقطعی متقاضیان ساخت و ساز، باعث از بین رفتن بنا و وسایل زندگی و یا جان آنان می‌شود.

این مسئول، دیوارکشی در حریم رودخانه را از راه‌کارهای مناسب برای کاهش فشار آب رودخانه در سیل‌های فصلی ذکر کرد و ادامه داد: سوادکوه در تامین ماشین‌آلات مناسب در برخورد با بحران‌های طبیعی مشکل دارد و اگر بولدوزر بزرگ موجود در شهرستان کارایی لازم با توجه به شرایط شهرستان را ندارد، با چند دستگاه کوچک‎تر باید تعویض شود.

پهلوان از ظرفیت مردم آسیب‎دیده در سیل اخیر تقدیر کرد و با اشاره به حضور برخی از مسئولان از روز حادثه در مناطق سیل‎زده، گفت: از حضور مسئولان و ارگان‎ها در مناطق سیل‌زده تشکر می‌کنیم.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها