نگاهی به رمان «جشن باغ صدری» نوشته عذرا موسوی

یک بررسی موشکافانه

«ای.ال.دکتروف»، نویسنده نامدار آمریکایی و خالق رمان معروف «رگتایم» روز سه‌شنبه در 84 سالگی درگذشت.
کد خبر: ۸۱۹۱۵۸

ادگار لارنس دکتروف، نویسنده آمریکایی که به خاطر رمان‌های تاریخی‌اش شهرت دارد، در نیویورک چشم از جهان فروبست. ریچارد دکتروف پسر او، مرگ این نویسنده را ابتلا به سرطان ریه اعلام کرد.

دکتروف، نویسنده رمان «رگتایم» در طول بیش از نیم‌قرن تجربه حرفه‌ای خود به عنوان یکی از مطرح‌ترین شخصیت‌های ادبی قرن بیستم به حساب می‌آمد. او سال 1986 برای «نمایشگاه جهانی» جایزه کتاب ملی آمریکا و سال‌های 1989 و 2005 دو جایزه حلقه منتقدان کتاب ملی را برای دو رمان «بیلی باتگیت» و «مارش» از آن خود کرد. همچنین رمان «بیلی باتگیت» هم سال 1989 دو جایزه مهم ادبی «پولیتزر» و «پن‌فاکنر» را برایش به ارمغان آورد.

دکتروف علاوه بر ده رمان، دو مجموعه داستان کوتاه و چند مقاله را نیز به چاپ رساند. مشهورترین رمان دکتروف، «رگتایم» را در ایران نجف‌دریابندری به فارسی ترجمه کرده است.

ادگار لارنس دکتروف ششم ژانویه 1931 در نیویورک متولد شد. نام دکتروف را به خاطر «ادگار آلن پو» داستان‌نویس بزرگ آمریکایی ادگار گذاشتند، اما او خود همیشه پو را «بزرگ‌ترین نویسنده بد آمریکا» خطاب می‌کرد. دکتروف از همان دوران کودکی مطالعه فراوانی داشت و در 9 سالگی تصمیم گرفت نویسنده شود. «کتاب دانیل»، «آب کردن»، «شهر خدا»، «هومر و لنگلی» و «مغز اندرو» نیز از دیگر کتاب‌های دکتروف است.

در پی درگذشت این نویسنده، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا از او به عنوان «یکی از بزرگ‌ترین رمان‌نویسان آمریکا» یاد کرد و در صفحه‌ توییتر خود نوشت: خیلی چیزها از کتاب‌هایش آموختم، جایش خالی خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها