معاون بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نحوه استفاده از مستمری پیری یا سالمندی این صندوق را تشریح کرد و گفت: اگر فردی 15 سال سابقه و 65 سال سن داشته باشد، معادل دوسوم حق بیمه پرداختی‌اش را به عنوان مستمری دریافت خواهد کرد.
کد خبر: ۸۱۹۰۱۶
شرایط استفاده از مستمری "پیری" روستاییان

عباس اورنگ، درباره نحوه استفاده از مستمری پیری این صندوق اظهار کرد: این کارکرد بیمه اجتماعی با بیمه بازنشستگی متفاوت است.

وی افزود: تعریف بازنشستگی در درون خودش نهفته است و به معنای جدا شدن از کار است و با کار افراد در ارتباط است اما رویکرد این صندوق متفاوت است و برقراری مستمری به درآمد افراد و پیری آنها بستگی دارد.

معاون بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه اگر فردی 65 سال سن و 15 سال سابقه بیمه پردازی داشته باشد می‌تواند از مستمری سالمندی یا پیری صندوق استفاده کند اظهار کرد: اگر فرد 15 سال سابقه و 65 سال سن داشته باشد معادل دوسوم حق بیمه پرداختی‌اش را به عنوان مستمری دریافت خواهد کرد.

اورنگ درباره نحوه عضویت جامعه هدف موردنظر در این صندوق گفت: ثبت نام‌ها را کارگذاری‌های ما از طریق وبسایت متمرکزی که داریم انجام می‌دهند. واریز هم در بانک‌های عامل طرف قرارداد ما که بانک‌های کشاورزی هستند انجام می‌شود.

وی اعلام کرد: برای تسهیل این امر در نظر داریم با بانک‌های عاملی که در هر منطقه هستند تفاهم‌ کنیم تا مردم در روستا دچار مشکل نشوند و از هر بانکی که در دسترس بود خدمت دریافت کنند که البته این مهم منوط به همکاری بانک مرکزی با ماست و پروتکلی را برای این امر در دست تدوین داریم. ( ایسنا )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها