عامل جنایت مستانه در چهارشنبه‌سوری با پرداخت دیه و رضایت اولیای دم یک روز قبل از اجرای حکم مجازاتش از مرگ نجات یافت. خانواده مقتول با تلاش تیم صلح و سازش دادسرای جنایی تهران از اجرای حکم قصاص گذشت کردند.
کد خبر: ۸۱۸۹۳۱
نجات عامل جنایت در چهارشنبه سوری از چوبه دار

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده همزمان با چهارشنبه سوری سال 89 و اعلام قتل پسر جوانی به تیم جنایی تهران آغاز شد. با حضور ماموران کلانتری هفت چنار در محل درگیری، آنها با جسد پسر جوانی به نام جاوید روبه‌رو شدند.

با شروع تحقیقات، متهم اصلی به نام وحید شناسایی و دستگیر شد و در بازجویی به قتل اعتراف کرد.

با تکمیل تحقیقات، پرونده به دادگاه کیفری استان ارسال و وحید 28 فروردین سال 91 در شعبه 113 محاکمه شد.

قاتل 27 ساله درمورد روز قتل و نحوه کشتن جاوید گفت: آن شب خانه همسر موقتم در محله هفت چنار بودم. همراه برادرهمسرم مشروبات الکلی خوردیم و برای آتش‌بازی به خیابان رفتیم. مقتول و دوستش همراه چند نفر دیگر آتش روشن کرده بودند و ما هم آنجا مشغول تماشا بودیم تا این‌که جاوید قصد داشت ترقه خطرناکی را داخل آتش بیندازد که به او اعتراض کردم.

او عصبانی شد و با هم درگیر شدیم. من با چاقویی که نمی‌دانم چه کسی به دستم داد، ضربه‌ای به گردنش زدم که پسر جوان جانش را از دست داد. من قصد کشتن نداشتم و در یک لحظه به‌خاطر عصبانیت کنترلم را از دست داده و با چاقو ضربه ای به مقتول زدم. حالا هم از کار خود پشیمانم و از اولیای دم می خواهم مرا ببخشند تا فرصت دوباره‌ای برای جبران گذشته خود داشته باشند.

درادامه یکی از شاهدان نزاع خونین به قاضی پرونده گفت: وقتی درگیری شد، دوست مقتول چاقویی از جیبش درآورد و با دسته آن ضربه‌ای به سر وحید زد. وقتی چاقو زمین افتاد قاتل آن را برداشت و ضربه‌ای به گردن جاوید زد.

با اعترافات قاتل و اظهارات شاهدان با توجه به درخواست مجازات از سوی خانواده جاوید، قضات دادگاه وحید را به قصاص محکوم کردند.

با تائید حکم از سوی قضات شعبه 16 دیوان عالی کشور، پسر جوان در یک قدمی چوبه دار قرارگرفت تاحکم مجازات صبح امروز اجرا شود اما با تلاش تیم صلح و سازش دادسرای جنایی، اولیای دم مقتول روز گذشته با دریافت دیه از قصاص قاتل فرزندشان گذشت کردند و زندگی دوباره‌ای به او بخشیدند.

بر اساس این گزارش قرار بود سحرگاه امروز 14 قاتل که درپرونده‌های جداگانه مرتکب قتل عمد شده بودند پای چوبه دار بروند که با تلاش تیم صلح و سازش دادسرای جنایی تهران یکی از آنها موفق به جلب رضایت شد و سه قاتل دیگر نیز مهلت گرفتند. 10 قاتل دیگر قرار است صبح امروز پای چوبه دار بروند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها