چهار، پنج ماه می‌شود که پینگ‌پنگ ایران توسط سرپرست اداره می‌شود، اما باید بگویم اداره این فدراسیون با سرپرست اثرات خوبی داشته است.
کد خبر: ۸۱۸۷۷۰
پینگ‌پنگ و یک راه‌حل

درواقع سرپرست فدراسیون با توجه به محدودیت‌هایی که ممکن است در تصمیم‌گیری‌های پایدار داشته باشد، اما در این مدت نشان داده در پی برداشتن گام‌های مثبت برای پینگ‌پنگ تا برگزاری مجمع انتخابات ریاست این فدراسیون است.‌ یکی از این برنامه‌ها برگزاری اردوها یا سفرهای ملی‌پوشان بوده و در کنار آن انتصاب بهروز جلالی به سمت دبیر فدراسیون پینگ‌پنگ است. جلالی از خانواده پینگ‌پنگ و آشنا و آگاه به مسائل این ورزش است.

حضور افراد باتجربه از خانواده پینگ پنگ در این ورزش سبب می‌شود راهکارهای توسعه ای پینگ‌پنگ ارائه شده و بسترسازی مناسبی برای پیشبرد اهداف متعالی صورت گیرد .

با وجود این تغییرات و برنامه‌هایی که در پیش است به اعتقاد من سرپرست فدراسیون یا رئیس آینده که بر صندلی ریاست این فدراسیون به مدت چهار سال می‌نشیند، باید برای پینگ‌پنگ ایران گام‌های اساسی‌تری بردارد.

ما در چهار سال گذشته و با حضور رئیس فدراسیون، 93 اعزام به مسابقه‌های خارجی داشتیم که آمار قابل توجهی از نظر تعداد اعزام‌هاست. اگر این تعداد مسافرت را در چهار سال گذشته تقسیم کنید، می‌بینید پینگ‌پنگ، مراودات بین‌المللی داشته، اما خروجی این سفرها چه بوده است؟

تیم‌ها و ورزشکاران ما در آسیا نتایج خوبی نمی‌گیرند و در رقابت‌های جهانی پس از دو یا سه بازی به کشور بازمی‌گردند. این نتایج نشان می‌دهد‌ فقط اعزام‌های خارج از ایران دوای درد این ورزش نیست، زیرا ما باید در رده‌های سنی برنامه‌های پایه‌ای را دنبال کنیم.

به طور مثال بیاییم بازیکنان 13 یا 14 سال را با ارزیابی توانایی‌هایشان در گروه‌های متعدد تقسیم کنیم و سپس این گروه‌ها را به خارج از ایران بفرستیم. ‌ ترتیب دادن اردوهای یک یا دو ماهه در کشورهایی مانند ژاپن یا سوئد که صاحب‌سبک هستند به پینگ‌پنگ ایران کمک زیادی می‌کند. البته این حرکت باید تا سال‌ها بعد ادامه داشته باشد.

به جای یک بازی بین‌المللی که نتیجه‌ای هم ندارد، اردوی مشترک با بازیکنان صاحب سبک دنیا در بازه زمانی مناسب، افزایش تمرین و مسابقه در رده‌های سنی، مفید است.

مجید احتشام‌زاده

ملی‌پوش سابق ایران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها