جام جم آنلاین گزارش می دهد؛

یخ روابط با اروپا ذوب شده اما...

وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد فرانسه در گذشته حضور قابل توجهی در ایران داشته است و ایرانی ها از این حضور رضایت داشته اند.
کد خبر: ۸۱۸۶۵۵
فابیوس: ایرانی ها از ما راضی هستند!

لوران فابیوس که در مذاکرات هسته ای ایران، سرسختی زیادی نشان می داد و ساز مخالف می زد، این مسئله را رد کرده است که این سرسختی وی ممکن است هنگام بازگشت شرکت های فرانسوی به بازار ایران، تأثیری منفی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، وزیر امور خارجه فرانسه امروز سه شنبه اعلام کرد هفته آینده، به احتمال زیاد چهارشنبه آینده، به ایران سفر خواهد کرد.

وی گفت : « ما در گذشته حضور پررنگی در ایران داشتیم و ایرانی ها از این حضور رضایت داشته اند اما تحولات بین المللی وقفه ای در دوران پررونق حضور ما در ایران ایجاد کرد ولی این دوره رکود حضور فرانسه در ایران تا ابد نخواهد بود.»

بازار ایران با 80 میلیون نفر جمعیت، سود زیادی برای شرکت های بزرگ فرانسوی همچون شرکت های خودروسازی پژو سیتروئن و رنو یا غول نفتی توتال دارد.

براساس گزارش سنای فرانسه، تبادلات تجاری فرانسه با ایران تحت تاثیر تحریم هایی که بر ضد جمهوری اسلامی وضع شد، در سال 2013 به 500 میلیون یورو سقوط کرد. این رقم یک هشتم میزانی است که در سال 2004 به ثبت رسیده بود.

بنا بر اعلام صندوق بین المللی پول، چین و کره جنوبی در حال حاضر نخستین تأمین کننده های بازار ایران هستند و فرانسه پس از آلمان و ایتالیا، در ردیف هفتم قرار گرفته است.(خبرگزاری صدا و سیما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
۰
۰
هم از اقدامات جنابعالی در مذاكرات و هم از خودروسازی شما كه همیشه بنجل های خودش را قالب مسئولین دلسوز و به تبع ان قالب مردم بخت برگشته میكنید رضایت كامل داریم.
... خدا كنه این دفعه خودروسازی نه بگه و بره سراغ المانها یا ژاپنی‌ها
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
۰
۰
ضد حالی به نام فابیوس !!

نیازمندی ها