روایت سربازان آمریکایی از خیال تا واقعیت

افغانستان سرزمینی که همه برای زنده ماندن تلاش می کنند

فرمانده پلیس استان لوگر افغانستان، حمله بدون هماهنگی با نیروهای افغان را دلیل بمباران مواضع سربازان در این استان دانست و گفت: نیروهای آمریکایی برای این حمله با کابل هماهنگ نکرده بودند.
کد خبر: ۸۱۸۲۹۱
بمباران اشتباهی، جان 8 سرباز افغان را گرفت

محمد داود احمدی به خبرنگاران گفت: نیروهای آمریکایی باید نقطه 68-55 را هدف قرار می داند، اما نقطه 87-55 را مورد هدف قرار دادند.

وی افزود که نیروهای خارجی اشتباه کردند و نقطه ای را که یک کیلومتر از نقطه هدف دورتر قرار داشت، مورد حمله قرار دادند.

فرمانده پلیس استان لوگر افغانستان گفت: این رویداد ساعت حدود هفت بامداد امروز (دوشنبه) هنگامی رخ داد که نیروهای خارجی یکی از پاسگاه های ارتش را در شهرستان «برکی برک» این استان آماج قرار داد.

مقام های وزارت دفاع افغانستان هم اعلام کرد که حمله نیروهای آمریکایی به مواضع سربازان افغان در حال بررسی است.

خبرگزاری «جمهور» افغانستان تعداد کشته شدگان این بمباران را 9 نفر اعلام کرده است و «ذبیح الله مجاهد» یکی از سخنگویان گروه طالبان در صفحه اجتماعی خود نوشت که 14 سرباز افغان در حمله هواپیماهای آمریکایی کشته شده اند.

پیش از این نیز هواپیماهای آمریکایی بارها مواضع نیروهای افغانستان و یا غیرنظامیان را در استان های مختلف مورد هدف قرار داده و اعلام کرده اند که اشتباه رخ داده است.

آمریکاییان در سال 88 خانه شهردار شهرستان «امام صاحب» از توابع استان قندوز را مورد حمله قرار دادند و پنج غیرنظامی را کشتند که مردم این استان در اعتراض به این اقدام نیروهای آمریکایی دست به تظاهرات زدند. در این سال نیز عدم هماهنگی با نیروهای افغانستان، عامل این بمباران اعلام شد.

یک سال پیش از این نیز حمله هواپیماهای آمریکایی به یک مجلس عروسی منجر به کشته شدن 37 تن از غیرنظامیان در استان قندهار شد.آمریکا این حمله را تایید کرد و تنها گفت که متاسف است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها