وزیر نفت گفت: بعد از رفع تحریم ۵۰۰ هزار بشکه در روز به صادرات نفت می‌افزاییم.
کد خبر: ۸۱۷۴۱۴
افزایش گام به گام صادرات نفت پس از تحریم

بیژن زنگنه وزیر نفت در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: بعد از رفع تحریم 500 هزار بشکه نفت در روز به صادرات نفت می‌افزاییم.

وی افزود: پس از آن این میزان را بعد از 6 ماه یک میلیون بشکه خواهیم کرد.

زنگنه در ادامه تصریح کرد: همه کشورها آمادگی و علاقمندی خود را برای همکاری اعلام کرده‌اند.

وزیر نفت اعلام کرد هفته آینده معاون صدراعظم آلمان به دعوت وزارت نفت به تهران می‌آید.

طیب‌نیا:لغو تحریم به تنهایی مشکلات اقتصادی را حل نمی‌کند

وزیر اقتصاد با بیان اینکه لغو تحریم به تنهایی مشکلات اقتصادی را حل نمی‌کند، گفت: قطعا محدودیت‌های منابع ارزی برداشته می‌شود اما درباره عدد آن در رسانه‌ها مبالغه شده است.

علی طیب نیا وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به توافق، زمینه مناسب‌تری برای اصلاحات اقتصادی فراهم می‌شود.

وی افزود:‌ لغو تحریم به تنهایی مشکلات اقتصادی را حل نمی‌کند، قطعا محدودیتهای منابع ارزی برداشته می‌شود اما درباره عدد آن در رسانه‌ها مبالغه شده است.

نعمت‌زاده:امضای توافقنامه با برخی کشورها پس از لغو تحریم‌

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: توافق‌نامه‌هایی با سایر کشورها آماده شده که بعد از رفع تحریم‌ها امضا می‌شود.

نعمت‌زاده وزیر صنعت معدت و تجارت امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: قطعا حجم مبادلات ما بعد از رفع تحریم‌ها افزایش خواهد یافت.

وی افزود: مواد شیمیایی و پتروشیمی‌ها، مواد کانی مثل فولاد و مس و فلزات گران‌بها و خودروسازی اولویت ماست.

نعمت‌زاده تصریح کرد:‌ توافق نامه‌هایی با سایر کشورها آماده شده که بعد از رفع تحریم‌ها امضا می‌شود.

چیت‌چیان:تلاش می‌کنیم جیره‌بندی آب اعلام نکنیم

وزیر نیرو با بیان اینکه شرایط سختی در رابطه با آب در کشور وجود دارد، گفت: تلاش می‌کنیم جیره‌بندی آب اعلام نکنیم.

حمید چیت چیان وزیر نیرو ظهر امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به روند مصرف آب و برق در کشور اظهار داشت: طبعا وقتی فصل گرما می‌رسد فصل اوج مصرف آب و برق به شمار می‌رود.

وزیر نیرو بر همین اساس شنبه هفته گذشته را اوج مصرف برق در کشور دانست و یادآور شد: در آن روز از 50 هزار و 200 مگاوات عبور کردیم و با اقداماتی که همکاران ما انجام دادند این پیک با موفقیت پشت سر گذاشته شد.

وی با بیان اینکه اطمینانی وجود ندارد و شاید در روزهای آینده پیک بالاتری باشد گفت: تاکنون بیشترین پیک ما در شنبه هفته گذشته بوده است.

وزیر نیرو همچنین از بستن قراردادهایی با کشاورزان و کارخانه‌داران خبر داد و گفت: به آنها گفتیم 4 ساعت میانی روز موتورهای خود را روشن نکنند ولی در 20 ساعت آینده مجانی کار کند.

وزیر نیرو در رابطه با جیره‌بندی آب در کشور نیز در خصوص جیره‌بندی آب نیز خاطرنشان کرد: کشور شرایط سختی در رابطه با آب دارد اما تلاش می‌کنیم جیره‌بندی را اعلام نکنیم وم تاکنون موفق بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه کاهش بارندگی در هرمزگان 65 درصد، در خوزستان و بوشهر 45 درصد و همچنین در گلستان شرایط به همین شکل بوده گفت: برای اولین بار در کشور ایستگاه پمپاژ در سنندج ساخته شد که آب این شهرستان را تامین می‌کند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
۰
۰
به وزیر محترم بگوئید كه آیا صادرات نفت یك افتخار می باشد. شما از جیب و از ذخایر تجدید نشونده هزینه می كنید و این افتخار نیست. هر زمانی توانستید با تولید داخلی و صادرات آن، دلار به كشور نزریق نمائید و ارزش پول ملی را افزایش دهید، آن زمان می توانید ادعای مدیریت نمائید. متاسفانه مدیران ما شبیه بچه پولدارها حرف می زنند، صادرات نفت، نفت، ....
alireza
Netherlands
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
۰
۰
سلام
مگه قرار نبود روز به روز صادرات نفت كم بشه و در آمد نفتی كم شود

نیازمندی ها