سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی ابعاد جنایت های داعش را در عراق هولناک خواند و اعلام کرد، غیر نظامیان این کشور که از طرفی هدف جنایات گروه تروریستی داعش قرار می گیرند و از سوی دیگر به دلیل کمبود های مالی این سازمان از دریافت کمک های انسان دوستانه محروم مانده اند قربانیان اصلی این جنایت ها هستند.
کد خبر: ۸۱۶۹۱۲
جنایت های داعش در عراق هولناک است

کمیساریای پناهندگان سازمان ملل متحد و کمیته حمایت این سازمان در عراق روز دوشنبه با انتشار گزارش مشترکی از زندگی مردم این کشور به وِیژه درنقاط تحت کنترل نیروهای تروریستی داعش نوشته اند که بسیاری از مردم این مناطق صرفا به دلیل حمایت نکردن از این گروه تروریستی در میادین شهر و به شیوه های هولناکی به قتل می رسند.

در این گزارش اشاره شده است که هم اکنون حدود 3 هزارو 500 نفر از مردم قبیله ایزدی ها در اسارت این گروه تروریستی و تحت انواع شکنجه ها و تجاوزات جنسی به سر می برند.

این گزارش حاکی است که علاوه بر ادامه بکار گرفتن اجباری کودکان و نوجوانان عراقی از سوی این گروه تروریستی در ایالت های الانبار و نینوا ، شمار زیادی از آنان به اتهامات گوناگونی از جمله کفر و الحاد به اعدام از طریق بریدن سر محکوم می شوند.

یان کوبیش سرپرست کمیته حمایت سازمان ملل متحد در عراق با ابراز نگرانی از نقض گسترده و روزانه حقوق غیر نظامیان عراقی به دست نیروهای داعش، بار دیگر از همه طرفین درگیر در این کشور خواسته است تا بااحترام به قوانین بین المللی حقوق بشر از اعمال خشونت در مورد شهروندان غیر نظامی عراق خودداری کنند.

در این گزارش مشترک علاوه بر قتل عام سال گذشته بیش از هزار و 700 نفر از سربازان نو آموز عراقی در کمپ اسپایکر به جنایات بیشماری از سوی این گروه تروریستی اشاره شده است.

گزارش مشترک این دو نهاد درحالی منتشر می شود که بنا بر آمار کمیته پناهندگان سازمان ملل هم اکنون علاوه بر بیش از هشت میلیون و یکصد هزار نفر مردم این کشور که به کمک های انسان دوستانه نیاز دارند نزدیک به چهار میلیون و 500 هزار نفر از آنان با خطر مرگ ناشی از گرسنگی روبه رو هستند و بیش از سه میلیون نفر در اثر جنایات این گروه تروریستی در نقاط مختلف کشور آواره شده اند.

در چنین شرایطی کمبود شدید منابع مالی تلاش های نهاد های کمک رسانی سازمان ملل متحد را با دشواری های زیادی روبه رو کرده و طبق آخرین اطلاعیه کمیته امداد سازمان ملل متحد در صورتی که ظرف 6 ماه آینده 123 میلیون و 600 هزار دلار بودجه مورد درخواست این نهاد تامین نشود بسیاری از مردم این کشور در اثر قطع کمک های غذایی با خطر مرگ ناشی از گرسنگی روبه رو خواهند شد. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها