نوواک جوکوویچ از صربستان با پیروزی بر راجر فدرر سوییسی به عنوان قهرمانی رقابت های تنیس ویمبلدون 2015 دست یافت.
کد خبر: ۸۱۶۵۴۱
جوکوویچ فاتح تنیس ویمبلدون 2015 شد

جوکوویچ عصر روز یکشنبه در فینال این رقابت ها با پیروزی سه بر یک بر فدرر فاتح این رقابت ها شد.

تنیس باز شماره یک جهان این مسابقه را با نتیجه سه بریک به نفع خود خاتمه داد.

جوکوویچ این مسابقه را 7بر6 ، 6بر4و 6بر3 در ست های اول، سوم و چهارم به نفع خود خاتمه داد و ست دوم را با نتیجه 7 بر6 به فدرر واگذار کرد.

صد وچهل و نهمین دوره مسابقات تنیس ویمبلدون از حدود دو هفته قبل درحالی آغاز شد که هزاران نفر از نزدیک و میلیون ها نفر نیز از طریق رسانه ها این بازی ها را دنبال کردند.

ویمبلدون، سومین رقابت گرند اسلم سال به حساب می آید که در زمین های چمن و در 19 زمین مختلف برگزار می شود. زمین مرکزی، اصلی ترین وتنها زمینی است که مجهز به سقف متحرک است تا درصورت بارش باران، بازی ها متوقف نشوند.

از سال 1988، زمانی که «اوپن استرالیا» هم به جمع رقابت های زمین سخت پیوست، «ویمبلدون» تنها تورنمنت گرند اسلم به شمار می آید که در زمین های چمن برگزار می شود.

جوایز و امتیازات این مسابقات هم در نوع خود قابل توجه است. قهرمان تنیس ویمبلدون 2000 امتیاز و مبلغ یک میلیون و 880 هزار پوند(تقریبا معادل 8 میلیارد و 700 میلیون تومان) به دست خواهد آورد. مبلغ کل جوایز این مسابقات نیز 26میلیون و 750 هزار پوند (تقریبا معادل یک هزار و 230 میلیارد تومان) است.

تنیس باز شماره یک جهان با قهرمانی در این مسابقه و کسب سومین گرند اسلم این فصل، جامی دیگر به کلکسیون افتخاراتش افزود. جوکوویچ اولین قهرمانی اش در زمین چمن را در سال 2011 به دست آورد و پس از آن، سال گذشته نیز موفق شد باردیگر در زمین چمن ویمبلدون، افتخار دیگری کسب کند. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها