دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

سفر یکی از عوامل سازمان سیا به تهران

دبیر مجمع تشخیص مصلحت با بیان این‌که مذاکره با 1+5 تقریبا به نتیجه رسیده است، گفت: اما آمریکا به عنوان یک عضو 1+5 نمی‌گذارد کار به نتیجه برسد زیرا می‌خواهد امتیازات بیشتری بگیرد.
کد خبر: ۸۱۶۱۲۶
رضایی: آمریکا دنبال امتیازگیری بیشتر است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما محسن رضایی در نشست خبری گفت: آمریکا راهی جز مذاکره با ایران ندارد و حمله نظامی یا تشدید تحریم‌ها به بن‌بست رسیده است.

وی افزود: اوباما هم بصراحت اعلام کرد نمی‌توان به ایران حمله کرد و تحریم‌ها نیز نتیجه‌ای ندارد پس نمی‌توانند سنگ‌اندازی کنند چون همه قدرت‌های بین‌المللی موافق توافق هستند.

رضایی گفت: ‌اروپایی‌ها که نزدیک‌ترین متحدان آمریکا هستند در خفا از دولت این کشور گلایه می‌کنند و زیاده‌خواهی‌های آن را به زیان خود می‌دانند؛ غرب نمی‌خواهد در کنار مساله اوکراین با مساله دیگری در خاورمیانه مواجه شود.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره پیش‌بینی نتایج مذاکرات در یکی دو روز آینده تصریح کرد: اوباما دارای ظرفیت سیاسی معینی است و این پرونده بسیار سنگین‌تر از توان تصمیم‌گیری اوست بعید است اوباما بتواند همه این پرونده را حل و فصل کند.

رضایی گفت: نگران این هستم که بخش‌هایی از پرونده بماند و اوباما نتواند مشکلی را که خودش درست کرده است رفع کند و سنگی که خودش در چاه انداخته است بیرون بیاورد.

وی افزود: با آن‌که بوش از اوباما افراطی‌تر بود و یکی دو قطعنامه ضعیف در دوره او وضع شد اما قطعنامه‌های سنگین علیه ما مربوط به دوره اوباماست و سنگی در چاه انداخته است که خودش هم به‌سختی می‌تواند آن را بیرون بیاورد؛ نگرانم که بخش‌هایی از این پرونده برای آینده باقی بماند.

بررسی سیاست‌های کلی محیط‌زیست در مجمع

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از این نشست از بررسی ده‌بند از سیاست‌های کلی محیط‌زیست در نشست دیروز این مجمع خبر داد.

رضایی اظهار کرد: فکر می‌کنم در جلسه آینده، سیاست‌های کلی محیط زیست به تصویب نهایی برسد و برای ارسال خدمت رهبر معظم انقلاب آماده شود.

رضایی با اشاره به انتقاد برخی طرفداران محیط‌زیست از مطرح نشدن این سیاست‌ها در برنامه ششم توسعه گفت: علت این بود که ما در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال تصویب سیاست‌های کلی برنامه ششم بودیم و از این پس با تصویب سیاست‌های کلی محیط‌زیست، این سیاست‌ها در برنامه ششم و هفتم توسعه اعمال خواهد شد.

رشد 8 درصدی اقتصادی قابل تحقق است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین رشد 8 درصدی اقتصادی در برنامه ششم توسعه را قابل تحقق دانست و گفت: ممکن است این پرسش مطرح شود که با توجه به ادامه تحریم‌ها و کاهش قیمت نفت می‌توانیم به رشد 8 درصدی برسیم، در این زمینه ما فقط به منابع دولت نگاه نمی‌کنیم بلکه منابع ملی در رشد 8 درصدی در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: دستیابی به رشد 8 درصدی در سال‌های نخست برنامه ششم توسعه ممکن است مقدور باشد اما در سال‌های آینده به متوسط رشد 8 درصدی خواهیم رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سرباز گمنام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
۰
۰
چرا مجلس یك هیءت تحقیق وتفحص در رابطه با عملیاتهای شكسته خورد ه جزایر مجنون وجنوب عراق را پیگیری نمیكند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها