گزارش اختصاصی جام جم آنلاین

یک نفس تا توافق هسته ای ،اگر ...

مذاکرات ایران با 1+5 به بخش های حساس خود رسیده است و حتی برخی خبرنگاران داخلی حاضر در وین در شبکه های اجتماعی،خبر از اتمام مذاکرات تا روز دوشنبه داده و خبرگزاری های خارجی نیزاعلام کردند که رایزنی‌ها تا این روز با حصول یک توافق نهایی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران و چگونگی لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه تهران پایان خواهد یافت.
کد خبر: ۸۱۶۳۰۶
یک نفس تا توافق هسته ای ،اگر ...

به گزارش جام جم آنلاین خبرگزاری اینترفکس به نقل از منابع وزارت امور خارجه روسیه گزارش داد که وزیر امور خارجه روسیه امروز یکشنبه جهت شرکت در مذاکرات هسته‌ای ایران به وین سفر می کند و وزارت امور خارجه آلمان نیز با اشاره به اینکه مذاکرات هسته‌ای به مرحله حساسی رسیده اظهار امیدواری کرده که همان‌گونه که طرف‌های ایرانی گفته اند تا روز دوشنبه 22 تیر ماه نتایج مذاکرات حاصل خواهد شد.

اما در میان تمامی رایزنی ها برای اتمام مذاکرات ، بد عهدی های آمریکایی در مقابل طرف ایرانی باعث شده که همچنان دایره بدبینی نسبت به رفتار های این کشور در مذاکرات در هاله ای از ابهام قرار گیرد.

بر این اساس علی لاریجانی رئیس مجلس امروز در جمع خبرنگاران در پیش‌بینی خود از 24 ساعت آینده مذاکرات ابراز امیدواری کرده که مذاکرات به نتیجه مناسبی برسد اما تاکید کرده که عقلانیت در مسیر توافق باید در طرف مقابل هم وجود داشته باشد واز زمان درست استفاده کند و تصور نشود که پایان وقت در مذاکرات فرصت مناسبی است که آراء جدید وارد صحنه شوند و حداکثر فشار به طرف ایرانی وارد شود.

در ساعتهای پایانی تا رسیدن به توافق ،هرچند 203 نماینده مجلس در بیانیه ای از عملکرد تیم مذاکره کننده قدردانی کرده اند اما برخی از جمله نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرده اند که در صورت شکست مذاکرات عامل شکست آمریکایی‌ها خواهند بود.

منصور حقیقت پور نماینده مجلس با یادآوری عهد شکنی های متعدد آمریکایی ها اعلام کرده که صدای طبل رسوایی آمریکایی‌ها به دلیل عهد شکن بودن و غیر قابل اطمینان بودن در جهان بلند است و در صورت شکست مذاکرات ،مردم ایران مسئول شکست احتمالی مذاکرات را قطعا تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان نمی‌دانند .

احمد بخشایش دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به دبه کردن آمریکایی‌ها و عهدشکنی آنان اشاره کرد وگفت آمریکایی ها وقتی به تفاهم یا توافقی نزدیک شده‌ایم در آخرین لحظات چالش‌هایی شروع کرده اند که برای امتیازگیری بیشتر قبل از انجام تفاهم است.

نماینده اردستان تاکید کرده که اگر مذاکرات به شکست بینجامد آمریکایی‌ها در برابر افکار عمومی کشورهای غربی شرمنده خواهد بود.

احمد شوهانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرده که اگر مذاکرات هسته‌ای ختم به نتیجه مشخصی نشود بدون شک افکارعمومی نیز این‌طور قضاوت خواهد کرد که طرف مقابل مقصر است.

نماینده ایلام یادآور شده که افکار عمومی از روند مذاکرات هسته‌ای راضی به نظر می‌رسد و هر نتیجه‌ای حاصل شود به نفع ایران خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
۰
۰
اگر ما اجازه بازرسی تسلیحاتی ونظامی را به آمریكا بدهیم همان بلائی را كه سر عراق آورد سر ما هم می آورد
اكبر
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
۰
۰
امروز روزی هست كه باید باعقل جلوه رفت نه چوب چماق درختی كه میوه داره همیشه سرش پائین هست ظریف موفق باشی برو آینده ما رو رقم بزن جوانیم ماهنوز
وحید
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
۰
۰
با سلام خدمت جام جم. چرا روزنامه پنج شنبه 18 تیر 1394 را روی سایت قرار ندادید؟ من به ضمیمه چمدان این روزنامه در این روز نیاز دارم. لطفا پاسخ دهید. با تشكر.
محمد كوكبی
Spain
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
۰
۰
صد در صد توافقی حاصل نمیشود
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها